افتتاح طرح توسعه تولید ماشین لباسشویی ال جی با حضور معاون اول رییس جمهور

معاون اول رییس جمهور طرح توسعه تولید ماشین لباسشویی شرکت ال جی را افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان قزوین، ضمن افتتاح طرح توسعه تولید ماشین لباسشویی ال جی در شهرستان آبیک، به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید این کارخانه بازدید کرد.
طرح توسعه تولید ماشین لباسشویی ال جی با سرمایه گذاری 8 میلیون دلار و 600 میلیارد ریال و با اشتغال زایی 500 نفر توسط شرکت گلد ایران به بهره برداری رسیده است.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از این کارخانه در گفتگو با خبرنگاران استان قزوین را یکی از استان های مهم در بخش صنعت و کشاورزی برشمرد و گفت: استان قزوین به لحاظ فرهنگی و گردشگری نیز جزو مهمترین استان های کشور است.


جهانگیری افزود: بخش زیادی از بار توسعه کشور به خصوص پایتخت بر دوش قزوین است و با توجه به فاصله نزدیکی که این استان به بزرگترین بازار کشور یعنی تهران دارد، می تواند نقش مهمی در توسعه کشور ایفا کند.


وی با اشاره به مشکلات برخی واحدهای صنعتی در استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی تعداد زیادی واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند، طبیعی است که تعدادی از این واحدها دچار مشکل باشند. در سالهای گذشته به دلیل رکود، تغییرات نرخ ارز و تورم که در کشور بوجود آمد، خیلی از واحدهای صنعتی دچار مشکل شدند به گونه ای که حل این مشکلات از توان مدیران بنگاه های اقتصادی خارج بود.

برخی واحدهای صنعتی نیز با اندکی حمایت می توانند دوباره به تولید بازگردند

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در سال جاری دولت مجموعه ای از اقدامات را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار خود قرار داده است از جمله آن که واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند و قادرند به تولید و بازار برگردند تحت حمایت قرار گرفته اند.


جهانگیری افزود: ممکن است یک واحد تولیدی دچار مشکل باشد اما هرچقدر هم که به او کمک شود، نتواند از نظر کیفیت و قیمت مشتری خود را حفظ کند. این گونه واحدها نیازمند اصلاحات جدی و تغییر در خط تولید هستند.


وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی نیز با اندکی حمایت می توانند دوباره به تولید بازگردند، گفت: خوشبختانه در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد زیادی از این گونه واحدها توانسته اند به چرخه تولید برگردند و امید و رونق خوبی در بخش تولید کشور ایجاد شده است.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی های دولت برای حمایت از تولید داخلی خاطرنشان کرد: یکی از راه های حمایت از بخش تولید، مصرف کالای داخلی است که البته تولید کنندگان باید به حقوق مصرف کننده توجه داشته باشند و تصور نکنند که بازار انحصاری در اختیار دارند و هر محصول با هر کیفیتی که تولید کنند از سوی مردم خریده می شود.

جهانگیری با بیان اینکه دولت به موضوع رقابت در داخل کشور توجه ویژه دارد، گفت: ضمن آنکه باید تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد نباید اجازه دهیم که واردات بی رویه و نیز قاچاق کالا به تولید کشور آسیب بزند.

مصرف تولیدات داخلی موجب اشتغال و رشد اقتصادی کشور خواهد شد

وی با تاکید براینکه هم اکنون دولت اهتمام ویژه برای مبارزه با قاچاق کالا دارد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تصمیم گرفته شده که کالاهای کشف شده قاچاق که نمونه مشابه آن در داخل کشور تولید می شود و امکان بازگرداندن و صادرات آن نیز وجود ندارد، حتماً باید منهدم شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی را نیز در حمایت از بخش تولید پراهمیت دانست و گفت: کسانی که تریبون در اختیار دارند و رسانه ها باید بر این موضوع تاکید کنند که مصرف کالای خارجی امتیاز و ترقی محسوب نمی شود.

جهانگیری افزود: مردم باید بدانند که مصرف تولیدات داخلی موجب اشتغال و رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

203/201

کد خبر: 672068

وب گردی

وب گردی