افتتاح ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور محسن هاشمی

دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز با حضور مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی در واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس هاشمی پیش از شروع جلسه هیات امنا، از خوابگاه سمیه (دختران) واحد بوشهر بازدید کرد. ساختمان اداری این استان (دبیرخانه هیات امنای استان بوشهر) نیز توسط وی افتتاح شد. این ساختمان دارای 1800 مترمربع زیربنا و 6 طبقه بوده که شامل اتاق های کارمندی، فضای آموزشی و استراحتگاه است.

مهندس هاشمی در ابتدای جلسه هیات امنای استان بوشهر با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع گردشگری توسط واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که از سیاست های مدیریت دانشگاه به شمار می رود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون مترمربع فضای خوابگاهی در سراسر کشور است که نیمی از آن خالی بوده و یا با ضریب اشغال پایینی استفاده می شود.

وی افزود: از همین رو موضوع تغییر کاربری و تبدیل به احسن این ساختمان ها و ایجاد تورهای گردشگری مطرح شده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این خصوص، اظهار داشت: برای تبدیل این ساختمان ها به هتل و ورود آنها به زنجیره گردشگری کشور، موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی لازم است.

هاشمی تأکید کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی ورود به صنعت هتلداری نیست بلکه هدف، تبدیل وضعیت ساختمان های بلااستفاده به منظور درآمدزایی برای واحدهاست.

محسن هاشمی در پایان به تلاش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: استان بوشهر 26هزار دانشجو دارد و خوشبختانه با تلاش های دکتر قیصری و همکاران، واحدهای این استان از زیاندهی خارج شده و در سال 94 به تراز مالی مثبت رسید .

تغییر کاربری خوابگاه های بلااستفاده به Hotel School

محسن هاشمی در ادامه پیشنهاد داد هتل های ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به منظور آموزش رشته هتلداری و استفاده خود دانشجویان این رشته مورد بهره برداری قرار گیرند. این شیوه در خارج از کشور در مدارس هتلداری (Hotel School) به کار می رود.

دکتر قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد واحدهای این استان پرداخت و گفت: خوشبختانه با حمایت دکتر میرزاده، تحصیلات تکمیلی در استان بوشهر جهش داشته است به طوری که تا سه سال قبل تنها یک رشته دکتری در این استان وجود داشت که این تعداد به 25 رشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 11 مرکز و واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر وجود دارد، افزود: تعداد دانشگاه های استان بوشهر 41 است که 30 رقیب برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. با این حال 40درصد از دانشجویان این استان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند. همچنین 62درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان بوشهر، در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

در این جلسه همچنین بحث ورود به رشته های علوم تجربی مانند پیراپزشکی و پزشکی نیز با استفاده از امکانات موجود و ایجاد زیرساخت جدید توسط نماینده بهداشت و درمان استان مطرح شد که مورد توجه اعضای هیات امنا قرار گرفت.

گفتنی است محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان جلسه هیات امنای استان بوشهر با مصطفی سالاری استاندار بوشهر دیدار و درخصوص راهکارهای مختلف برای درآمدزایی دانشگاه از جمله پرورش آبزیان گرم آبی و میگو و همچنین فعال کردن مرکز تحقیقات دلوار و دیگر فعالیت های دانش بنیان مذاکره کرد.

مصوبات جلسه هیات امنا

در دوازدهمین جلسه هیات امنای استان بوشهر، با تأسیس مرکز تحقیقات آبزیان گرمسیری، اجرای فاز اول کشت گلخانه ای واحدهای بوشهر و خورمج، تکمیل خوابگاه نیمه‌تمام در عالیشهر و تغییر کاربری هتل جهت امور گردشگری موافقت شد.

در ادامه، با احداث یک مجموعه اقامتی – آموزشی جهت آموزش رشته هتلداری با مشارکت بخش خصوصی، موافقت شد.

20101

کد خبر: 672100

وب گردی

وب گردی