رحمت امینی خبر داد؛ در پی بازبینی نامحسوس چهار مجوز تئاتر لغو شدند

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی با اشاره به تصویب شیوه‌نامه تئاتر کمدی در شورای مرکز، اعلام کرد که مجوز ۴ اجرای کمدی در تهران لغو شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، رحمت امینی درباره سرانجام شیوه‌نامه تئاتر کمدی (آزاد) که پیش از این تدوین آن در شورای ارزشیابی و نظارت انجام شده بود، گفت: شیوه‌نامه تئاتر کمدی (آزاد) در شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت تصویب شد و به زودی برای اجرایی شدن، ابلاغ می‌شود. در این شیوه‌نامه موارد مختلفی نظیر کمیته‌های مختلف ارزیابی، بررسی متون، بررسی اجراها و کمیته انضباطی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های محرم و صفر و شرایط اجرای تئاترهای کمدی، اظهار کرد: در این مدت در حوزه بالا بردن کیفیت کارها و بازنگری در سالن‌های اجرایی که برخی به لحاظ رفاه حال مخاطبان و همچنین امور فنی شرایط استانداردی ندارند، اقدام خواهیم کرد. طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که کمیت تعداد کارگردان‌های تئاتر کمدی (آزاد) بالا رفته و کیفیت کارها پایین آمده است.

امینی افزود: احراز هویت کارگردان‌ها و به نوعی ثبت شدن هنرمندان در یک انجمن صنفی نظیر انجمن صنفی تئاتر کمدی یا خانه تئاتر یکی از برنامه‌ها و اقدامات مدنظر است.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره ارزیابی و نظارت‌های انجام شده بر اجرای تئاترهای کمدی (آزاد) تأکید کرد: طی هفته اخیر مجوز اجرای یک نمایش تمدید نشد و ۴ نمایش نیز لغو مجوز شدند. این لغو مجوزها در پی شکایت برخی مخاطبان و انجام بازبینی نامحسوس انجام شد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم از آنجایی که تئاتر کمدی (آزاد) در تهران بیشترین و متنوع‌ترین تماشاگر تئاتری را دارد به شیوه بهتری عرضه شود.
503502

کد خبر: 672157

وب گردی

وب گردی