از عشق به پرسپولیس تا اقتصاد مقاومتی و کار برای جوانان ایرانی

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس امیدوار است راه‌اندازی خط تولید پوشاک ورزشی تحت لیسانس و نمایندگی شرکت‌های تولیدی معتبر با حرکتی که در این فصل صورت گرفت، تبدیل به یک الگو شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، محصولات اصلی با قیمت‌های مناسب‌تر در اختیار علاقمندان به فوتبال قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سفر مدیران و مسوولان باشگاه پرسپولیس و سرمربی سرخپوشان به شیراز به منظور حضور در آئین گشایش فاز یک کارخانه تولیدی شرکت جیووا ایتالیا در ایران در حالی صورت گرفت که این باشگاه امیدوار است با توجه به الگو شدن اقدامات صورت گرفته در فصل گذشته چون راه‌اندازی سامانه پیامکی 3090 برای حرکت باشگاه‌ها به سمت خودکفایی با تکیه بر عرضه خدمات به هواداران این فعالیت نیز به الگویی در فوتبال ایران بدل شود. اقدامی برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی تاکید دارند. ایجاد ارزش افزوده، حفظ سرمایه در کشور، اشتغال زایی و حتی حرکت به سمت جذب سرمایه‌گذاری خارجی از هدف‌گذاری‌های این طرح خواهد بود.


در جریان سفر گروه کاری پرسپولیس متشکل از؛ جعفر کاشانی، علی اکبر طاهری، فرشید گل‌زاده، محمد ترکاشوند و پندار خمارلو که مسوولان 3090 و مصطفی آجورلو مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی نیز آنها را همراهی می‌کردند، اتفاقات مختلفی روی داد و مطالب گوناگونی مطرح شد که در قالب یک گزارش مروری بر آنها خواهیم داشت.
نفرات حاضر در این مراسم به میزبانی بردبار مدیر عامل شرکت پارس، نماینده انحصاری جیووا در ایران، یکشنبه شب در شیراز حاضر شدند.
صبحانه کاری با حضور همه نفرات ساعت 7 صبح روز دوشنبه در هتل شیراز برقرار بود و حاضران ساعت 8 صبح به سمت کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی حرکت کردند. حضار در بدو ورود با استقبال اعضای تیم‌های پایه برق و سپس کارکنان کارخانه روبرو شدند.

** تولید داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل شرکت پارس در جریان برنامه افتتاحیه، گزارشی از نحوه انجام کار از کسب نمایندگی تا ایجاد کارخانه ارائه کرد. وی در جریان صحبت‌های خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین طرح‌های دولت برای ایجاد رونق اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید و خدمات به منظور توسعه اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال و کاستن از جمعیت بیکار کشور اشاره داشت و در سخنرانی خود از همکاری با باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی به عنوان توفیقی بزرگ یاد و ابراز امیدواری شد در کنار وارد کردن طراحی و تکنولوژی شرکت ایتالیایی، شاهد افزایش اشتغال زایی در این حوزه باشند. او تامین نیازهای کشورهای همسایه و خاور میانه به پوشاک جیووا را نیز از اهداف شرکت خود توصیف کرد.
وی در توضیحات خود برای میهمانان نیز اعلام داشت؛ با افتتاح فاز یک کارخانه، 65 نفر مشغول به کار شده‌اند و در صدد هستند تا سال آینده با راه‌اندازی فازهای دیگر تعداد نفرات شاغل را به عدد 250 برسانند.
تاکید طاهری بر مسوولیت فرهنگی و اجتماعی پرسپولیس


همچنین فرماندار شیراز در سخنرانی خود اعلام و ابراز خوشحالی کرد که با اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد تولید داخلی و اشتغال جوانان ایرانی از محل درآمد حاصله به تیم برق هم کمک می‌شود که تحت حمایت شرکت پارس قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه تفکر حاکم این است که برق با تلاش خود مرحله به مرحله صعود کند، ابراز امیدواری کرد، استان فارس و شهر شیراز بار دیگر در لپگ برتر نماینده داشته باشند.
و اما علی اکبر طاهری هم با قرار گرفتن پشت تریبون مطالب گوناگونی را مطرح کرد. از جمله اینکه گفت: تفکر ما برای همکاری با تولیدی‌های لباس این بود که تولید داخلی داشته باشند و بتوانند کار خود را از جهت کمی و کیفی توسعه دهند. لباس تیم از ایتالیا وارد خواهد شد اما محصولات اصلی که برای عرضه به هواداران خواهد بود با تاکید بر کیفیت بالا در پارچه و دوخت در ایران تولید می‌شود. به این ترتیب هواداری که این لباس را تهیه می‌کند از یک سو همان برند اصلی را خریداری کرده است و از سوی دیگر، پولش از این کشور خارج نمی‌شود. در عین حال برای یکسری جوانان هموطنش ایجاد اشتغال می‌کند و این امکان را می‌دهد که تعدادی جوان و نوجوان هم با بهرمندی از این سود در مسیر فوتبال پیشرفت کنند. ضمن آنکه منتظریم با رسیدن به کیفیت مناسب حتی در تیم از همین تولید داخل استفاده کنیم. من در این طرح اهداف بلندی را می‌بینم که در ادبیات یک باشگاه ورزشی و مردمی قرار دارد. ما یک مسوولیت فرهنگی و اجتماعی هم داریم و امیدواریم هواداران پرسپولیس در هر عرصه‌ای که حضور دارند در حد توانشان در این مسیر گام بر دارند.

** اشک شوق از کارهای ماندگار

وی ادامه داد: وقتی آقای بردبار عکسی را به من نشان داد که این جوان‌ها پشت دستگاه‌ها مشغول به کار هستند، اشک شوق ریختم. خوشحالم که در این مدت کم توانستیم چنین حرکت‌هایی را به انجام برسانیم و البته از ایشان قول گرفتیم افزایش تعداد و کیفیت محصولات را همزمان شاهد باشیم. ما در ایران چیزی کم نداریم. مشکل این است که می‌خواهند جا بیندازند ما مشکل داریم تا انگیزه تلاش و کار را بگیرند. وقتی ما می‌توانیم همین لباس را در حالی برای تیم خودمان تهیه کنیم که این همه اتفاق خوب هم کنارش روی بدهد، چرا این کار را انجام ندهیم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس سپس خطاب به جمع حاضر خاطرنشان کرد: شما هم از حرف‌هایی که زده و مقاومتی که می‌شود نگران نباشید. بالاخره شما وارد حیطه‌ای شده‌اید که حق ایرانی است ولی دیگران آن را از آن خود کرده بودند. این حرکت شما هم جواب محکمی به طرح بعضی مطالب نسنجیده در این اواخر بود.
باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی با تفکر حمایت از تولید داخلی وارد این عرصه شدند و نگران توطئه، نیرنگ و خدئه‌ای نباشید که به کار می‌گیرند چون کار شما آن را بی ارزش می کند.
طاهری در پایان تصریح کرد: من در عرصه صنعت فعالیت کرده‌ام. خوب می‌دانم راه‌اندازی چنین کاری چقدر سخت است. شکی نیست کار تولید سخت‌تر از واسطه‌گری خواهد بود ولی ارزشمند است. حرکاتی از این دست برای کشور ارزش افزوده و سرمایه و برای جوانان و خانواده‌ها و همچنین کار و زندگی ایجاد می کند.

** عهد اخوت به شرط تولید با کیفیت برتر

مصطفی آجورلو هم از سخنرانان مراسم افتتاحیه بود. وی با بیان اینکه آمده‌اند تا بازار گرم داخلی را گرمتر کنند، افزود: با توجه به قرارداد سه ساله‌ای که با یک برند دیگر داشتیم من باید امسال پیراهن دیگری را به تن تیم خودمان می‌کردم اما 200 میلیون تومان دادیم تا قرارداد منتفی شود تا با یک برندی کار کنیم که هم نیاز ما را برطرف کند و هم کار آفرینی کند و هم از سود این کار آفرینی یک تیم قدیمی را احیاء کند.
وی سپس خطاب به مسوولان شرکت پارس تصریح کرد: ما با شما عهد اخوت بسته‌ایم ولی تا آن جایی هستیم که با همین تفکر پیش بروید و محصولات شما بهتر از دیگران و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشد.

601/604

کد خبر: 672167

وب گردی

وب گردی