صدور مدارک دانش‌آموختگان ارشد به دانشگاه‌ها واگذار شد

رییس سازمان امور دانشجویان از تفویض اختیار صدور مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان تا مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی با بیان اینکه تاکنون همه دانشگاه‌ها مجوز صدور مدرک فارغ‌التحصیلی را نداشتند، بیان کرد: در حال حاضر مدارک فارغ التحصیلان اکثر دانشگاه‌های بزرگ و مادر توسط خودشان صادر می‌شود. علاوه بر این مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و جدیدالتاسیس که قبلا از سوی وزارت علوم تایید و صادر می‌شد تا مقطع کارشناسی به دانشگاه‌های استان تفویض اختیار شده بود و مدارک فارغ‌التحصیلی این دانشگاه‌ها نیز توسط دانشگاه‌های مادر استان صادر می‌شد.

وی افزود: اخیرا مجوز صدور مدارک فارغ‌التحصیلان تا مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه‌های مادر تفویض اختیار شد.در واقعا دانشگاه‌های مادر 31 استان مدارک را بررسی و امضا می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه به وزارت علوم وجود ندارد. زیرا در هر استان یک دانشگاه بزرگ تعیین می‌شود که دانشگاه‌های غیرانتفاعی جدیدالتاسیس مدارک فارغ‌التحصیلان خود را برای تایید به آن دانشگاه ارائه می‌کنند و آن دانشگاه نیز با تفویض اختیار از وزیر علوم مدرک را تایید کرده و دانش‌نامه را صادر می‌کند.

20101

کد خبر: 672174

وب گردی

وب گردی