بیادی: دولت یازدهم توانست آشفتگی و معضلاتی که در دولت گذشته بود را برطرف کند

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی معتقد است دولت یازدهم توانسته آشفتگی و معضلاتی که در دولت گذشته بود را برطرف کند و می گوید: این دولت توانست بازار آشفته اقتصادی را سامان دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حسن بیادی درباره عملکرد دولت یازدهم در طول سه سال گذشته افزود: دولت یازدهم توانست نابسامانی اقتصادی را منطقی کند و اگر به یاد داشته باشیم، آشفتگی اقتصادی در کشور وجود داشت و هر روز مردم گرفتار نوسان قیمت ارز و ریال بودند.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: دولت آقای روحانی توانست آشفتگی و معضلاتی را که در دولت گذشته بود برطرف کند و امروز مردم نیز قبول کرده اند که گرانی و رکود موضوعی است که زمانبر بوده و باید بطور منطقی حل و فصل شود .
بیادی افزود: مساله رکود از گذشته بوده و یک شبه حل نخواهد شد.همه باید قبول کنیم که حل مشکلات اقتصادی که رکود یکی از بندهای آن است، مدت دار خواهد بود .
وی در زمینه نگاه دولت یازدهم به سیاست خارجی نیز اظهارداشت: عملکرد سیاست خارجی دولت یازدهم نسبت به دولت قبل قابل توجه است چرا که مشکلاتی را که در گذشته بوجود آمده بود با مذاکرات موفق، کاهش یافت.
به گفته این فعال سیاسی اگر چه طرف های مذاکره کننده به دنبال این بودند که مسیری را که دلخواه آنان است، طی کنیم اما تیم سیاست خارجی ما براساس سیاست هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده بودند، حرکت کرد. حال اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، مقوله دیگری است.
بیادی با اشاره به اینکه در مساله برجام سه دیدگاه وجود دارد، افزود: اول راهی بود که وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره کننده در طول سه سال مذاکرات نفس گیری را صورت دادند که معتقدم هر اقدامی در طول مذاکرات با هماهنگی مسئولان قوا و هدایت های مقام معظم رهبری بوده است .
وی اضافه کرد: در این میان گروهی آرمان گرا بودند که به اشتباه و توهمی که داشتند برجام را بزرگ جلوه دادند و رفع تمام مشکلات اقتصادی را به نتیجه برجام الصاق نمودند .
دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی افزود: این گروه توجه نکردند که برجام چیزی نیست که آنان مطرح می کنند و هرچه دولت تلاش کرد تا جلوی این افراد را بگیرد آنها کار خود را کردند و در این جا نیز مشاده می کنیم که باندهایی وجود دارد که دولتها را با اقدامات خود تحت تاثیر قرار می دهند .
بیادی یادآور شد: گروهی نیز به دلواپسان لقب گرفتند که فریب آرمان گراها را خوردند. چرا که موضوعی که در برجام مطرح بود آن چیزی نبود که آرمان گراها می گفتند و آنها تنها توقع جامعه را افزایش دادند.
وی با بیان اینکه اصل برجام به منظور جلوگیری از جنگ بود و قرار بود مساله با مذاکره وتفاهم برطرف شود، گفت: البته ما از دفاع و مقابله با هرگونه تجاوزی واهمه ای نداریم ولی همه معتقدند وقتی می توان مساله را با مذاکره حل کرد، نباید وارد جنگ شویم .
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عملکرد دولت در بخش اقتصادی نیز گفت: به دلیل موضوعات رکودی و تورمی که در کشور وجود داشت و از طرفی کاهش شدید قیمت نفت و خالی دشن دست دولت از منابع برای توسعه و تزریق به تولید باعث شد تا اشتغال شرایط مطلوب را طی نکند.
به گفته بیادی موضوعات تورمی و رکود ارتباطی به دولت یازدهم ندارد و پیوستگی آن به گذشته و بخشی به سیاست های جامعه جهانی مرتبط است .
وی بخشی از مسایل اقتصادی را نیز به باندهای قدرت وثروت مرتبط دانست چرا که این بخش، کشور را وارد سیستم دلالی کرده وباعث شده تولید از کار بیفتد و واردات، گوی سبقت را از صادرات برباید .
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی افزود:همین اقدام باندهای قدرت وثروت سبب شده تا قیمت نیروی انسانی افزایش یابد، بسیاری از صنایع و بخش های کشاورزی با رکود مواجه شوند و تولید به حداقل برسد و یا از کار بیفتد .
بیادی اظهارداشت:روح اقتصاد مقاومتی تولید ، اشتغال ، کاهش واردات و افزایش صادرات است و دولت باید همه تلاش خود را در این جهت بکار گیرد.

فیش های حقوقی توطئه ای علیه مدیریت کشور
وی امنیت را مقوله ای مهم در جهت سرمایه گذاری برشمرد و گفت: اگر چه باید با هرگونه دست اندازی به بیت المال برخورد جدی شود ولی متاسفانه توطئه ای تحت عنوان فیش های حقوقی علیه مدیریت کشور صورت گرفت که باعث تضعیف سیستم مدیریت کشور شد .
به گفته این فعال اصولگرا از هزاران مدیری که در کشور صادقانه وسالم خدمت می کنند، حدود یک دهم از آنها درگیر موضوع فیش های نامتعارف بودند اما امروز سیستم مدیریت کشور زیر سئوال رفته و مردم سلب اعتماد شده اند که این می تواند امنیت اقتصادی را به چالش بکشد.
بیادی با بیان اینکه این مسئله نیز به باندهای قدرت و ثروت و رسانه متصل است، افزود: امروز نیازمند یک همدلی و همکاری میان تمام آحاد جامعه و مسئولان هستیم تا با تدبیر و در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور را از گردنه سخت اقتصادی عبور دهیم .
به گزارش ایرنا، به مناسبت حادثه تروریستی هشتم شهریور 1360 و شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت، دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته دولت نام گذاری شده و یاد این شهیدان گرانقدر گرامی داشته می شود.

202/201

کد خبر: 672220

وب گردی

وب گردی