درخواست انجمن داروسازان از وزیر بهداشت/با اصل موضوع داروخانه‌های گیاهی مشکلی نداریم

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه ما با اصل موضوع داروخانه‌های گیاهی مشکلی نداریم، گفت: در عین حال تاکید می‌کنیم که نحوه اجرای آن به گونه‌ای نیست که بتواند ضامن موفقیت این طرح باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر شانه‌ساز در پانزدهمین همایش سالانه این انجمن با بیان اینکه جامعه داروسازی ما در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی را نسبت به جامعه انجام داده است، گفت: امروزه ما توانایی این را داریم که ۹۹.۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم که این رقم کم نظیر است.

او افزود: بخش اعظمی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، در دستان جامعه داروسازی تحقق یافته و امیدواریم زمینه‌ای فراهم باشد تا داروسازان در ارائه خدمات دارویی نیز بتوانند موثر باشند.

او با بیان اینکه بحث‌های اخیر در سازمان غذا و دارو مقداری جامعه داروسازی را نگران کرده است، ادامه داد: در زمینه حق فنی یا تعرفه خدمات دارویی نگرانی‌ها همچنان وجود دارد. در عین حال ما مطمئنیم که وزیر بهداشت می‌تواند در این زمینه دستورات لازم را بدهد و نگرانی‌های ما برطرف شود.

شانه‌ساز با بیان اینکه توانمندی‌های علمی لازم در داروسازان وجود دارد، اما زمینه ظهور آنها در داروخانه‌ها ایجاد نشده است، گفت: امیدواریم این زمینه بتواند با کمک وزارت بهداشت، ‌ سازمان غذا و دارو و انجمن اتفاق افتد.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران به بحث تاسیس داروخانه‌های گیاهی اشاره کرد و گفت: در این زمینه انتظاری که از سوی جامعه داروسازی کشور وجود دارد، این است که کارشناسی بیشتری روی بحث تاسیس داروخانه‌های گیاهی انجام شود. باید توجه کرد که اکثریت جامعه داروسازی با اصل موضوع داروخانه‌های طب سنتی موافقند، اما نحوه اجرای آن به گونه‌ای نیست که بتوانند موفقیتش را تضمین کنند. بنابراین به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد.

در ادامه این مراسم دکتر رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه ما در اصل موضوع داروخانه‌های گیاهی اشکالی نمی‌بینیم، گفت: البته پیشنهاد ما این است که این داروخانه‌ها در سلامتکده‌های طب سنتی تاسیس شوند.

او در ادامه با تاکید بر لزوم توجه دولت به انجمن‌های صنفی خطاب به وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در این مملکت به انجمن‌های صنفی بها نداده‌اند، اما شما این کار را انجام دهید. یکی از اصول مردم‌سالاری، تشکیل انجمن و بها دادن به آنهاست و حتی دولت نباید هیئت مدیره انجمن‌ها را تایید کند، بلکه خودشان باید این کار را انجام دهند.

مژدهی‌آذر ادامه داد: بنابراین امروز تنها تقاضایم این است که به انجمن‌های صنفی بها دهیم. ما بعد از ۲۰ سال افرادی را در انجمن‌های صنفی تربیت کردیم که در امور اشراف دارند و می‌توانند در کنار وزارت بهداشت فعالیت کنند، حال اگر به آنها بها ندهید ابتر می‌شوند.

او همچنین افزود: در حال حاضر می‌بینیم که در برخی شهرها افرادی حاضر نیستند که در انتخابات انجمن داروسازان شرکت کنند و می‌گویند این کار فایده‌ای ندارد؛ چرا که دولت به شما بها نمی‌دهد. بر این اساس ما تقاضا می‌کنیم که در امور مربوط به داروسازی در وزارت بهداشت از همکاران داروساز استفاده شود.

20106

کد خبر: 672305

وب گردی

وب گردی