عمر دوقولوها بیشتر است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد دوقلوها نسبت به افراد دیگر عمر طولانی‌تری دارند و ارتباط اجتماعی نزدیک آنان می‌تواند دلیل اصلی این یافته باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در این بررسی اطلاعات مربوط به بیش از ۲۹۰۰ دوقلوی هم جنس مورد مطالعه قرار گرفت. این دوقلوها در فاصله سال‌های ۱۸۷۰ تا ۱۹۰۰ در دانمارک متولد شده‌اند.

به گفته متخصصان، در تمامی دوره‌های سنی، دوقلوهای همسان نسبت به دوقلوهای ناهمسان عمر طولانی‌تری دارند. همچنین دوقلوهای ناهمسان در مقایسه با عموم مردم بیشتر عمر می‌کنند.

همچنین این یافته‌ها بازتاب دهنده فوائد داشتن روابط اجتماعی نزدیک بین دوقلوها روی سلامتی است.

"دیوید شارو" از دانشگاه واشنگتن گفت: وجود فردی که به لحاظ اجتماعی ارتباط نزدیکی با او دارید مفید است. این افراد نزدیک می‌توانند با حمایت‌های مادی و معنوی از فرد، طول عمر او را افزایش دهند. به طور مثال وجود یک همراه نزدیک به فرد کمک می‌کند تا رفتارها و عادات اشتباه را از خود دور کرده و به رفتارهای سالم هدایت شود.

به گزارش هلث دی نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد این نوع از تعاملات اجتماعی در زمینه‌ها و شرایط مختلف حائز اهمیت است. بسیاری از افراد، خواهر و برادر دوقلو ندارند اما همه ما می‌توانیم روی تعاملات اجتماعی سرمایه گذاری کنیم تا وضعیت سلامت و طول عمر خود را بهبود دهیم.

20103

کد خبر: 672329

وب گردی

وب گردی