بازدید هیات عراقی از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/ رئیس دانشگاه کربلا خواستار ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی شد

هیاتی از مسئولان دانشگاه کربلا در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و معاونان و رئیس مجتمع آموزشی بین الملل گلبهار واحد مشهد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، هیات عراقی شامل رئیس دانشگاه کربلا و فرماندار کربلا و چند تن دیگر از استادان این دانشگاه به منظور تبادل نظر با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و آشنایی با توانمندی‌های آموزشی و تبادل استاد و دانشجو و تنظیم تفاهمنامه همکاری از این دانشگاه بازدید کردند.

در این بازدید که به منظور بررسی تعاملات دو کشور از جمله آموزش، تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید دو کشور و... با حضور دکتر منیر حمیدسعدی رئیس دانشگاه کربلا، دکتر منگوشی فرماندار کربلا، دکتر هاشم ناصر حین الکعبی رئیس دانشکده علوم اسلامی کربلا، دکتر فاضل الطعمه استاد فی کلیه الطب، دکتر نورس رئیس دانشکده علوم و دکتر قیس الماک معاون اداری مالی دانشگاه کربلا انجام شد، ابتدا از بخش‌های مختلف بیمارستان 22 بهمن و دانشکده فنی مهندسی و مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به طور کامل بازدید کردند و با امکانات و پتانسیل این دانشگاه از نزدیک آشنا شدند.

شیخ‌الاسلامی پس از بازدید در نشستی که در سالن اجتماعات شهدای گمنام واحد مشهد صورت گرفت به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: «این دانشگاه در سال 61 به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شد، به طوری که آیت‌الله هاشمی پیشنهاد تاسیس این دانشگاه را به امام خمینی (ره) دادند، ایشان از این موضوع استقبال کرده و مبلغ یک میلیون تومان را به عنوان سرمایه اولیه این دانشگاه اهدا کردند.»

وی، 6 میلیون فارغ التحصیل و تحصیل یک میلیون و 700 هزار دانشجو را از افتخارات این دانشگاه دانست و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز اکنون دارای حدود 30 هزار دانشجوست و حدود 600 عضو هیات علمی و 1200 استاد مدعو و 1200 کارمند در آن فعالیت می‌کنند.»

شیخ الاسلامی با بیان اینکه کشور عراق کشور دوست و برادر ماست، در باره برگزاری دوره‌های تجاری، آموزشی، برگزاری سمینارهای مشترک اعلام آمادگی کرد و گفت: « ما هم‌‌مذهب و مسلمان هستیم و پیوندهای خارجی خیلی نزدیک به هم داریم، بنابراین دانشگاهیان در ایجاد ارتباطات و توسعه این پیوند نقش اساسی دارند.»

سعدی رئیس دانشگاه کربلا نیز با تاکید بر همکاری‌های علمی آموزشی ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها روز به روز افزایش یابد.

وی با توجه به فعالیتهای علمی واحد مشهد بویژه در علوم پزشکی، علوم انسانی و مهندسی پزشکی در رابطه با تنظیم تفاهم‌نامه و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اعلام آمادگی کرد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون 1800 دانشجو عراقی در ایران مشغول تحصیل هستند، خواستار ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه کربلا شد تا دانشجویان عراقی زبان فارسی را بیاموزند.

در این نشست صمیمی مقدمات ایجاد ارتباط بیشتر و تنظیم تفاهم‌نامه علمی و همچنین تبادل استاد و دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی لوحی یادبود به رئیس دانشگاه کربلا تقدیم و او نیز نماد دانشگاه کربلا را به عنوان هدیه به دکتر شیخ الاسلامی اهدا کرد.

20101

کد خبر: 672337

وب گردی

وب گردی