تسلا مدل S جدید، سومین خودروی سریع جهان

تسلا نسخه‌ی جدیدی برای خودروی سدان مدل S معرفی کرد. این نسخه‌ی جدید P100D نام دارد و می‌تواند در در عرضه ۲٫۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ برود. تسلا می‌گوید با این حساب، این نسخه از مدل S سومین خودروی سریع جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،سریع‌ترین خودروی جهان فراری لافراری (۱٫۴ میلیون دلار) بوده و بعد از آن پورشه ۹۱۸ اسپایدر در جایگاه دوم قرار دارد. هر دوی این خودروها بسیار گران‌تر از تسلا مدل S نسخه P100D هستند. قیمت پایه این مدل ۱۳۵ هزار دلار است.

در واقع این نسخه جدید به معنی اضافه شدن گزینه باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعت است. علاقه‌مندان برای ارتقا دادن مدل S نسخه P90D به پک‌های باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت باید ۲۰ هزار دلار هزینه پرداخت کنند. قیمت پایه نسخه جدید هم برای خرید ۱۳۴۵۰۰ دلار است.

علاوه بر این، ارتقای باتری، دامنه حرکت مدل S را هم به ۳۱۵ مایل (۵۰۶ کیلومتر) افزایش می‌دهد. به این ترتیب، مدل S اولین خودروی برقی موجود در بازار می‌شود که دامنه‌اش از ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) فراتر می‌رود.

رقابت در حوزه خودروی برقی همین‌طور افزایش می‌یابد، چرا که شرکت‌های خودروسازی می‌خواهند هر چه سریع‌تر خودروهایی را عرضه کنند که دامنه حرکتی بیشتری دارند. فولکس واگن می‌خواهد در ماه اکتبر یک خودروی برقی را عرضه کند که ۳۷۲ (۵۹۸) مایل دامنه حرکت دارد. پورشه هم می‌خواهد در سال ۲۰۱۹ رقیب تسلا را با ۳۰۰ مایل دامنه حرکت وارد بازار کند.

20103

کد خبر: 672338

وب گردی

وب گردی