میرزاده: دانشگاه ها در توسعه اقتصاد دانش بنیان دولت را یاری دهند/معارفه رییس پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از برجام زمینه حل مشکلات اقتصادی و رونق اقتصادی بیشتر در کشور فراهم شده، به همین سبب همه نهادها و ارگانها خصوصا دانشگاه ها باید کوشش کنند در حوزه کاری خود حرکت های رو به جلو داشته و دولت را در تحقق اقتصاد دانش بنیان یاری دهند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای جلسه هیات رییسه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید باهنر و رجایی گفت: فرارسیدن هفته دولت را به دولتمردان خدمتگزار تبریگ می گوییم و به نظر می رسد دولت دکتر روحانی طی مدت سه سالی که از عمر آن می گذرد در بسیاری ابعاد اجتماعی، بین المللی و سیاسی و اقتصادی موفق عمل کرده است. همه ما به خاطر داریم در ابتدای فعالیت دولت نرخ تورم 40 درصد بود این در حالی است که این میزان اکنون تک رقمی شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: رشد ناخالص ملی نیز در آن زمان منفی 6 درصد بود که با سیاست های دولت طی سه سال گذشته به 5 درصد رسیده است و این در حالی است که قیمت نفت نسبت به دوره های گذشته به شدت کاهش یافته است.
وی با اشاره به پروژه ها و طرح های بزرگ ملی که توسط دولت در دست اقدام است، گفت: یکی از کوچکترین طرح های زیست محیطی که توسط دولت به ثمر رسید، طرح احیای دریاچه ارومیه بود که دولت موفق شد این دریاچه را از مرگ حتمی نجات داده و یا اقداماتی که در حوزه سلامت انجام داد باعث بوجود آمدن یک آرامش نسبی در مردم شده است.

همکاری با دولت باعث کاهش مشکلات می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قطعا همکاری با دولت باعث کاهش مشکلات کشور می شود و این مایه تاسف است که برخی اشخاص بدون اهداف مشخص با دولت مقابله کرده و میزان توانایی دولت را به خاطر مشغولیت های ذهنی که برای جامعه ایجاد می کنند تقلیل می دهند.
دکتر میرزاده ادامه داد: این در حالی است که دولت باید در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی اقدمات متعددی رو مدیریت کند و به طور مثال هزینه های زیادی مانند حقوق کارمندان، هزینه های مربوط به آموزش پرورش، سلامت و... را بپردازد. اگر ایران را با سایر کشورهای تولید کننده نفت مقایسه کنیم متوجه می شوید که ایران نسبت به این کشورها از ساماندهی اقتصادی بیشتری برخوردار است.

همکاری دانشگاه ها با دولت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان

وی با اشاره به سایر طرح های اقتصادی دولت گفت: کارشناسان پیش بینی می کنند پس از برجام و حل مشکلات اقتصادی زمینه برای رونق اقتصادی بیشتر در کشور فراهم شده، گفت: همه نهادها و ارگانها باید کوشش کنند در حوزه کاری خود حرکت های رو به جلو داشته باشند، در این بین دانشگاه ها نیز وظیفه دارند دولت را در تحقق اقتصاد دانش بنیان یاری دهند.
دکتر میرزاده همچنین با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه روزهایی به عنوان روز ملی در تقویم به تصویب رسید از جمله این روزها روز خواجوی کرمانی است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز آن را پیگیری می کرد. در این روز که 17 دی ماه است دانشگاه آزاد اسلامی برنامه هایی را برای گرامیداشت این شاعر نامدار ایرانی برگزار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه سالروز توافق هسته ای و روز نظامی گنجوی از دیگر روزهایی بود که در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، افزود: اهمیت گرامیداشت این روزها بسیار حائز اهمیت است چرا که برخی کشورهای همسایه در حال مصادره میراث های فرهنگی ما هستند.

راه اندازی دفتر ویژه پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد
دکتر میرزاده گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد تمامی اعضای حقیقی و حقوقی این شورا، دفتر ویژه ای را به منظور پیگیری مصوبات و ارائه پیشنهاد برای شورای عالی انقلاب فرهنگی را در تشکیلات خود در نظر بگیرند.

معارفه رییس پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت راه اندازی پژوهشگاه مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی و تجلیل از سوابق علمی و اجرایی دکتر صباغ زاده رییس این پژوهشگاه گفت: مقدمات شروع فعالیت این مرکز از جمله انتخاب دکتر صباغ زاده به عنوان رییس پژوهشگاه انجام شده اما با توجه به تاکید رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و رییس جمهوری برای راه اندازی این پژوهشگاه در دانشگاه از تمامی معاونت ها درخواست می شود تا با این پژهشگاه همکاری داشته باشند.
اهداف راه اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد؛ تقویت ارتباط با صنعت
دکتر میرزاده گفت: فلسفه اصلی تشکیل این پژوهشگاه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است، از سوی دیگر آزمایشگاه ها و کارگاه های برتر دانشگاه آزاد اسلامی در قالب شبکه نخبگان با این پژوهشگاه ارتباط داشته و موظف به دریافت گرانت از صنعت و خدمات هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ارتباط با خارج، اخذ گرانت از داخل و خارج از جمله وظایف این شبکه به شمار می رود.
دکتر صباغ زاده رییس پژوهشگاه مرکزی در این جلسه گفت: از پذیرفتن این سمت پژوهشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی خرسندم چرا که قرار است در حوزه پژوهشی یک کار جدید و بدیع صورت گیرد. از آنجایی که این کار در شروع با دشواری هایی همراه است نیاز است تا معاونان در مرحله و نخبگان دانشگاه با این طرح همکاری بیشتری داشته و به پژوهشگاه مشورت دهند.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم دکتر صباغ زاده به عنوان رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر میرزاده به وی اعطا شد.

20101

کد خبر: 672385

وب گردی

وب گردی