زمان آغاز ثبت‌نام وام بازنشستگی اعلام شد

زمان ثبت‌نام برای وام‌های ضروری با رایزنی‌هایی که در حال انجام است از نیمه دوم سال خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور از افزایش کمک‌هزینه درمانی برای بازنشستگان خبر داد و گفت: زمان ثبت‌نام برای وام‌های ضروری با رایزنی‌هایی که در حال انجام است از نیمه دوم سال خواهد بود.

عباس رشیدی در نشست خبری گفت: کل خدمات بیمارستانی‌ای که توسط صندوق به بازنشستگان ارائه می‌شود در 5 محور است. اعمال جراحی مهم و فوق‌تخصصی که سقف 15 میلیون تومان دارد و بستری عمومی 7 میلیون و 500 هزار تومان است.

وی ادامه داد: هزینه‌های خدمات تخصصی و سرپایی مانند ماموگرافی و سونوگرافی سقف 550 هزار تومان و هزینه آزمایشگاه 280 هزار تومان است.

رشیدی گفت: اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی‌ها 300 هزار تومان است و برخی خدمات درمانی که هزینه‌هایشان بیشتر شده مانند آنژیوگرافی‌های عروق قلب و جراحی‌های لگن و مفصل سقف 500 هزار تومان بود که اکنون به 7 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور افزود: نرخ حق بیمه که بازنشستگان باید بپردازند 24 هزار تومان است که 4 هزار تومان بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: 95 درصد بازنشستگان که حدود 2 میلیون نفر هستند از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند، این افراد سه ماه فرصت دارند که برای سال جدید اعلام کنند که بیمه تکمیلی می‌خواهند یا خیر.

رشیدی تصریح کرد: بیمارستان‌های طرف‌قرارداد با لابی‌هایی که با شرکت‌های بیمه شده قرار است افزایش یابد، اما توصیه ما به بازنشستگان این است که برای مدیریت اقتصاد خانواده از بیمارستان‌های دولتی بیشتر استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد صندوق بازنشستگی هستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: زمان ثبت‌نام برای وام‌های ضروری در حال رایزنی هستیم که اگر مانند سال گذشته میسر باشد، از نیمه دوم سال آغاز شود.

رشیدی در مورد طلب‌شان از بیمه‌ها نیز گفت: قراردادها در صندوق، کارمزدی است و عمدتاً هزینه‌هایی که داده می‌شود به شرکت‌های بیمه‌گر است و مشکلی در پرداخت‌ها نداریم.

/٦٠١604

کد خبر: 672430

وب گردی

وب گردی