سرمایه گذاری صنعتی افزایش یافت/ افتتاح ۲۴ طرح صنعتی در هفته دولت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: ۲۴ طرح صنعتی با حضور مقامات کشوری و استانی در هفته دولت در استان گیلان می رسد.

به گزارش ایسکانیوز، منتظری در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به رشد سرمایه گذاری صنعتی در استان گیلان، اظهار کرد: در سال ۹۴ حدود ۷۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام گرفت که پیش بینی می شود این رقم در سال ۹۵، به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود رکود در برخی از واحدهای صنعتی این استان، تصریح کرد: به طور میانگین حدود ۵۰ درصد از ظرفیت واحدهای صنعتی استان گیلان فعال هستند که میزان رکو نسبت به سال قبل ۵ درصد کاهش یافته است.

از میزان قاچاق در منطقه آزاد انزلی اطلاعی نداریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه آمار میزان قاچاق در مناطق آزاد مربوط به سازمان صنایع نمی شود، تاکید کرد: آمار میزان قاچاق در مناطق آزاد در دست شورای هماهنگی این مناطق است و ما اطلاع دقیقی از آن نداریم.

وی ادامه داد: البته میزان قاچاق در منطقه آزاد انزلی بسیار اندک بوده و بیشتر مربوط به پوشاک و لوازم خانگی است.

منتظری همچنین درباره طرح های نیمه تمام صنعتی در این استان، گفت: هزار و ۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۱۰ درصد وجود دارد که با سرعت مناسبی در حال تکمیل و راه اندازی است.

منتظری با اشاره به پتانسیل استان گیلان برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی، بیان کرد: استان گیلان با ظرفیت، یک و نیم میلیون تنی بنادر زیرساخت های مناسب در جاده ها، آب و هوای مناسب و جاذبه های طبیعی، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و دسترسی به دریا، پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.

604

کد خبر: 672448

وب گردی

وب گردی