برخورد پلیس و بهزیستی با استثمارگران کودکان در مراکز زیرزمینی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سودجویی برخی افراد از کودکان کار در مراکز زیرزمینی، گفت: با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی با اینگونه افراد که کوکان را به استثمار بگیرند شدیدا برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مسعودی‌فرید در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه اتوماسیون ثبت و کاهش طلاق خراسان رضوی در مشهد با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در این کلان‌شهر،گفت: مشهد به عنوان یک کلان‌شهر تمام مسائل اجتماعی کلان‌شهرها را دارد و علاوه بر آن مهاجرپذیر بودن و ورود زائران نیز در افزایش آسیب‌های اجتماعی آن موثر بوده و امیدواریم با افزایش تخصیص اعتبارات به بهزیستی استان، فعالیت‌های بیشتری برای کاهش مسائل اجتماعی این شهر انجام شود.

او حل مسائل و مشکلات حاشیه شهر مشهد را جزو تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت‌های بهزیستی خواند و افزود: کارگروهی در شورای اجتماعی کشور وجود دارد و چندین بار نیز به مشهد سفر کردند، بهزیستی و وزارت کار و رفاه اجتماعی هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشهد کاملا در خدمت‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 191 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با این وجود حدود 140 شهر کشور فاقد اورژانس اجتماعی هستند.

او ادامه داد: برای راه‌اندازی هر مرکز سطح "سه" اورژانس اجتماعی به 400 تا 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبار اقدام به راه‌اندازی و افزایش این مراکز خواهیم کرد.

مسعودی‌فرید دیگر مشکل در گسترش اورژانس اجتماعی در سطح کشور را استخدام برشمرد و اعلام کرد: برای استخدام همکاران، مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ساماندهی 6000 کودک کار در 37 مرکز شبانه‌روزی کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد بیش از 90 درصد این کودکان با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند و مابقی نیز با اقوام خود هستند. بنابراین به سمت افزایش مراکز روزانه رفتیم و طرح مراکز کودک و خانواده را با همکاری سازمان‌های غیر دولتی راه‌اندازی کردیم.

او ادامه داد: امسال اولویت ما گسترش این طرح در کلان‌شهرهایی نظیر مشهد و تهران بوده و قرار است تا پایان سال 17 مرکز در تهران راه‌اندازی کنیم.

20106

کد خبر: 672459

وب گردی

وب گردی