اجلاس مشترک دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با روسای واحدهای دانشگاهی استان های البرز، قزوین و قم

اجلاس مشترک  دبیر کل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با روسای واحدهای دانشگاهی منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه گزارش مبسوطی در خصوص واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزش عالی منطقه 6 شامل استان های البرز، قم و قزوین ارائه شد.

میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشست روسای واحدهای منطقه6 دانشگاه بیان کرد : ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از نظر پتانسیل جذب و پذیرش دانشجو با تعداد دانشجویان یک استان برابر است.

وی گفت : استان البرز گر چه کوچکترین استان کشور است ؛ ولی با این وجود استان البرز قطب صنعتی کشور نیز به شمار می آید . البرز با نرخ رشد جمعیت 5/3درصد دو برابر متوسط مثبت کل کشور هست و برخوردار از چندین شهرک‌ صنعتی و ١١ موسسه تحقیقاتی تولیدی ملی ، دارا بودن جمعیت دانش آموزی آماده برای ورود به دانشگاه ،به طور متوسط سالانه در حدود 12هزار نفر دانشجو جذب دانشگاه های این استان می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت : مرکز سمای کرج به عنوان یکی از بزرگترین مراکز سمای کشور مطرح است. نمودار رتبه جهانی کرج که توسط وبومتریکس اعلام شده است ، حاصل تلاش های صورت گرفته توسط استادان ، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه است که با ارائه مدارک علمی و پژوهشی وزین طی شش ماه اخیر 1046 رتبه صعود داشته ایم.

وی افزود: 5% مجلات Hot paper کشور مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است. بیش از 3200نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی در استان البرز مشغول به تحصیل هستند.

دکتر میرزا در خصوص روند جذب اعضای هیأت علمی در استان البرز گفت: 52% اساتید و اعضای هیأت علمی استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز مشغول فعالیت هستند که 51 نفر با رتبه استادی، 500 نفر استادیار و ٦٩ نفر رتبه دانشیار دارند . وی افزود : در مجموع 668 نفر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به کار تدریس مشغول هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از نظر پتانسیل جذب و پذیرش دانشجو با تعداد دانشجویان یک استان برابر است.

وی همچنین در خصوص طرح های تجاری و درآمدزای واحد کرج و شرکت های دانش بنیان و میزان رشد درآمدهای غیرشهریه در این واحد توضیحاتی را ارائه کرد.

واحد قم قابلیت تبدیل شدن به الگوی عملکردی برای دانشکده های علوم پزشکی را دارد

کسرایی با ارائه آماری از عملکرد واحد قم و مرکز آموزشی سما در این استان گفت: واحد قم با 22000 متر مربع فضای آموزشی دارای 12000 دانشجو است که بخش تحصیلات تکمیلی آن رشد بسیار چشمگیری در دو سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای واحد قم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بزرگترین واحد آموزشی استان قم است که دانشگاه دولتی قم با داشتن 8000 دانشجو در رتبه بعدی قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود اینکه یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قم فعال است و بسیاری از پزشکان قم و شهرهای دیگر کشور دانش آموختگان این دانشکده هستند؛ این دانشکده مظلوم واقع شده و مشکلات فراوانی دارد که نیازمند حمایت مسئولین است.

رئیس واحد قم آمار و توضیحاتی در خصوص تعداد اعضای هیأت علمی و رتبه های آنان، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کتابخانه، طرح های درآمدزای دانش بنیان و قراردادهایی که برای اجرای آنها منعقد شده است، تعداد رشته ها و رشته های جدید و نرخ رشد دانشجویی در مقاطع مختلف در این واحد دانشگاهی ارائه داد.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: با توجه به این که توسعه یک بسته همبسته است ؛ باید فکری برای امکانات، ترکیب نیروی انسانی و برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه‌ها کرد.

فلسفه وجود هیأت امنای استان ها استفاده از سرمایه های انسانی و پتانسیل استادان به عنوان نخبگان و فرهیختگان جامعه است

عطایی قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با تشکر از میزبانی شایسته واحد کرج ضمن ارائه آماری از وضعیت موجود واحدهای استان قزوین اعم از تعداد دانشجو، مقالات علمی، کتاب های تالیف شده، وضعیت آزمایشگاه ها و کارگاه ها گفت: استان قزوین تا پایان سال 94 دارای 6 مرکز بود که با توجه به تجمیع به 4 مرکز تقلیل پیدا کرد و واحد قزوین در حال حاضر از نظر آموزشی استانداردهای لازم را داراست.

وی افزود: با مطرح کردن مباحث درآمدزایی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در حال حاضر قزوین یکی از قویترین مراکز رشد را دارد و بیش از 80 شرکت در این زمینه فعالند که از این تعداد 46 شرکت دانش بنیان شده اند و 7 شرکت از آنها موافقت معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کرده و از مزایای آن استفاده می کنند.

وی همچنین گزارشی در خصوص میزان درآمد، طرح های عمرانی و آموزشی و جزئیاتی در خصوص طرح های شرکت های دانش بنیان ارائه داد و به ارائه مشکلاتی در خصوص روند اجرای امور در هیأت امناهای استان ها پرداخت و گفت: فلسفه وجود هیأت امنای استان ها استفاده از سرمایه های انسانی و پتانسیل استادان به عنوان نخبگان و فرهیختگان جامعه است و به نظر می رسد سازوکاری لازم است که بتوان از این سرمایه استفاده کرد و با اعتماد به این نیروها، به آنها آزادی عمل و تصمیم گیری داده شود.

عطایی با اشاره به تخصصی شدن امور و زودگذرشدن فرصت ها بحث مدیریت متمرکز را منتفی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مدیری قدرتمند است که تخصصی و با عدم تمرکز اختیارات کار کند.

وی نیاز استادان دانشگاه را تنها مادی ندانست بلکه آن را نیاز علمی و معنوی دانست که می بایست در درجه اول به آن پرداخته شود چرا که استاد دانشگاه براساس جنبه مادی وارد عرصه علم و دانش نشده است.

20101

کد خبر: 672470

وب گردی

وب گردی