دزدان در کمین منازل شما هستند، مراقب باشید!/برای پیشگیری از سرقت چه باید کرد؟

تصور کنید هنگامی که وارد خانه تان می شوید متوجه شوید مورد سرقت قرار گرفته اید در چنین شرایطی چه می کنید؟ اگر می خواهید در چنین شرایطی آمادگی لازم را داشته باشید گزارش زیر را بخوانید.

به گزارش ایسکانیوز ،یکی از جرایم شایع در تهران سرقت از منازل مسکونی است. این موضوع این روزها تبدیل به معضلی بزرگ تبدیل شده و اهالی پایتخت را به ستوه آورده است زیرا این گونه حوادث علاوه بر ضررهای مادی باعث ایحاد شوک در افرادی می شوند که مورد سرقت قرار گرفته اند. به همین منظور سرگرد محمد افشاری رییس کلانتری 103 گاندی در گفتگو با ایسکانیوز توصیه های لازم را در مواجه باچنین شرایطی متذکر شده است.

قبل از رسیدن پلیس به هیچ وسیله ای دست نزنید!

اگر دزدان اشیاء و وسایل شما را سرقت کردند، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید .افشاری با بیان این مطلب افزود: برای آنکه پلیس بتواند به راحتی مراحل اثر برداری را انجام دهد بهتر است تا به هیچ وسیله ای قبل از رسیدن مأموران نیروی انتظامی دست نزنید. در چنین شرایطی به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کنید و مأموران را از نحوه سرقت آگاه سازید. اگر به کلانتری یا ایستگاه های پلیس دسترسی نداشتید با شماره 110 تماس بگیرید. تماس شما در کمتر از مدت زمان یک دقیقه به کلانتری مربوطه منتقل و پلیس کمتر از 7 دقیقه در محل حادثه حاضر می شود.

نمونه برداری و اثر انگشت

او با اشاره به فعالیت های تیم تشخیص هویت افزود: پس از آن بلافاصله افسر تجسس در محل وقوع جرم حاضر می شود و با دقت به بررسی محل حادثه می پردازد ، در این زمینه با پلیس همکاری لازم را انجام دهید تا تیم تشخیص هویت بتواند به راحتی از صحنه جرم نمونه برداری کند.

برای تشکیل پرونده به قسمت تجسس کلانتری مراجعه کنید

در مرحله بعدی لازم است برای تشکیل پرونده به قسمت تجسس در کلانتری مراجعه کنید.افشاری با بیان این مطلب افزود: اگر منزل مسکونی شما مجهز به دوربین مدار بسته است سی دی تصاویر را از مدیر ساختمان گرفته و در اختیار افسر تجسس قرار دهید و با کمک و راهنمایی او برای تشکیل پرونده اقدام کنید. این کار هزینه ای ندارد و به شکل رایگان توسط کلانتری ها انجام می‌شود.

او ادامه دادپرونده شما به اداره آگاهی تحویل داده می شود و این اداره پیگیری برای دستگیری سارق یا سارقان را آغاز می‌کند. به محض دستگیری آنها از طریق تلفن به شما اطلاع می‌دهند و در صورت کشف اموال برای شناسایی به آن جا مراجعه می کنید.

برای پیشگیری از سرقت منزل چه کنیم؟

افشاری با اشاره به اقداماتی که باید برای جلوگیری سرقت منازل انجام داد گفت: یکی از نکات مهم برای پیشگیری از سرقت منازل آن است که افراد در انتخاب سرایدار دقت بیشتری داشته باشند و مطمئن شوند او فردی قابل اعتماد باشد و با انسان های ناباب نشست و برخاست نکند.

او ادامه داد: بیشتر سرقت ها در ساعات اولیه شب آغاز می شود بهتر است اگر در این ساعات مجبور به ترک خانه هستید، خانه را به همسایه ها بسپارید و از قفل بودن درها مطمئن شوید و از حفاظ های مناسب برای پنجره اتاق ها استفاده کنید.

نگهبان محله انتخاب کنید

او در پایان تاکید کرد: اگر مردم با کمک شورایاران برای استقرار نگهبان محله اقدام کنند با کاهش جرایم رو به رو می شویم. پلیس با معرفی شرکت‌هایی که نگهبان و کیوسک در اختیار اهالی قرار می دهد، سعی دارد تا با مشارکت مردم امنیت بیشتری را برای آنها فراهم کند. این نگهبانان مجهز به تجهیزات پلیسی هستند و به کاهش جرایم کمک بزرگی می کنند. استقرار نگهبانان محله ها به همت مردم و شورایاران و تأمین هزینه های آنها که مبلغ قابل توجهی هم نیست ، میسر می‌شود.

اکرم فراهانی

20106

کد خبر: 672511

وب گردی

وب گردی