مسوول پایش طرح تحول آموزش پزشکی:  اجرای طرح تحول آموزش پزشکی با قوت ادامه می‌یابد

مسئول پایش و ارزشیابی طرح تحول آموزش پزشکی با تاکید بر این‌که عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی در اجرای طرح تحول آموزش رضایت‌بخش است، گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون کارهای بزرگی در حوزه آموزش دانشگاه‌های پزشکی کشور صورت گرفته است که نتیجه نهایی و ملموس آن طی سه سال آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر حق‌دوست، با اعلام این مطلب به اهمیت اجرای طرح تحول آموزش پزشکی اشاره کرد و اظهار کرد: به‌طور عادی ما در کارهای روزمره به اندازه‌ای غرق بوده و هستیم که کمتر فرصت پیدا می‌شود که افق‌های دورتر و جامع‌تر را در آموزش پزشکی ببینیم. اولین فایده اجرای بسته‌های تحول آموزش این بود که مقداری گفتمان روزمره در این حوزه تغییر و شکل مدیریت آموزش دانشگاه‌ها را متفاوت‌تر کرد.

وی در ادامه گفت: اجرای بسته‌های تحول آموزش پزشکی موجب شد فضاهای جدید و نگاه‌های متفاوت‌تری در این حوزه باز شود و دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های کوچک‌تر در مناطق محروم نیز این انگیزه را پیدا کنند که می‌توانند در بین‌المللی‌سازی و حتی ارتقای وضعیت علمی نقش موثرتری را ایفا کند.

رییس دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تحول آموزش پزشکی مناطق آمایشی و قطب‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گرفته‌اند و به این طریق یک لایه جدید از مدیریت بین دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت به وجود آمد. امیدواریم این طرح موجب هم‌افزایی بین دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور شود تا بتوانند در کنار یکدیگر کارهای بزرگ‌تری انجام دهند.

دکتر حق‌دوست با تاکید بر این‌که برنامه تحول آموزش پزشکی در مرحله‌ شناخت و استقرار قرار دارد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر وارد مرحله عملیاتی‌شدن اجرای طرح تحول آموزش پزشکی شدیم، ولی باروری و اثربخشی اجرای این طرح حدود دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

به گفته وی، در حال حاضر همه دانشگاه‌ها برنامه‌های خود جهت بین‌المللی‌سازی تدوین کردند و هر دانشگاهی جایگاه و نقش موثر خود را پیدا کرد، اما چند سال طول می‌کشد که این نتایج به صورت ملموس دیده شود.

مسئول پایش و ارزشیابی طرح تحول آموزش پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تحول آموزش پزشکی 10 منطقه آمایشی در بین دانشگاه‌های پزشکی شکل گرفت. عملکرد این مناطق تاکنون رضایت‌بخش است، کارهای جدیدی خلق شده که تا قبل از آن در وزارت بهداشت انجام نشده است، بنابراین اجرای این طرح با قوت هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.

20101

کد خبر: 672528

وب گردی

وب گردی