آغاز به کار دبیرخانه نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دبیرخانه نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزاش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد کولیوند در این باره گفت: این دبیرخانه کارهای اداری نظارت را دنبال می کند که برگزاری انتخابات الکترونیک، تعرفه ها، بخش های حذف شده از روستاها با هماهنگی وزارت کشور از جمله آنها به شمار می رود.

وی ادامه داد: در انتخابات پیشین یک هزار و 239 شهر داشتیم که شمار آنها به یک هزار و 260 مورد رسیده است، گرچه اکنون دیگر توسعه شهرها متوقف شده است.

کولیوند گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی است و پنج نفر از نمایندگان مجلس برای هیات مرکزی نظارت انتخاب می شوند که 3 نفر از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس و 2 نفر از کمیسیون اصل 90 هستند.

وی اضافه کرد: این افراد به صحن علنی مجلس معرفی می شوند و صحن علنی به آنان رای می دهد که این اتفاق قرار است مهرماه جاری رخ دهد و افراد مذکور از بین خود رئیس، نائب رئیس و دبیر انتخاب می کنند.

کولیوند گفت: اعضای هیات مرکزی نظارت مجلس با مشورت مجمع نمایندگان استان ها برای هر استان سه نماینده مجلس را برای نظارت در استان انتخاب می کنند و این سه نفر در استان ها برای هر شهرستان و هر بخش پنج نفر را انتخاب می کنند.

202/201

کد خبر: 672701

وب گردی

وب گردی