وزیر علوم  کارخانه طرح فرآوری آرد  و شرکت کنستانتره توحید شاهرود را افتتاح کرد

دکتر محمد فرهادی در سفر خود به عنوان نماینده دولت به استان سمنان، کارخانه طرح فرآوری آردکارخانه طرح فرآوری آرد و شرکت کنستانتره توحید شاهرود را افتتاح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری به عنوان نماینده دولت به استان سمنان،کارخانه طرح فرآوری آرد شاهرود را افتتاح کرد.
این کارخانه در 6 طبقه و هر طبقه به مساحت 450 متر مربع با هزینه بالغ بر سه میلیارد و پانصد هزار میلیون تومان احداث شده است.
گفتنی است ظرفیت این کارخانه 800 تن بوده و شاخصه آن عدم نیاز به گندم خارجی برای تهیه آرد مرغوب می باشد.

افتتاح شرکت کنستانتره توحید شاهرود

دکتر محمد فرهادی در ادامه سفر خود به عنوان نماینده دولت به استان سمنان، شرکت کنستانتره توحید شاهرود را افتتاح کرد. این کارخانه در طول سه ماه فعالیت خود می تواند در صورت وجود مواد اولیه در طول فصل برداشت انگور در سطح کشور، حدود 15 هزار تن انگور و 10 هزار تن سیب درختی درجه سه و چهار و همچنین زردآلو و آلبالوی درجه دو باغداران را به کنستانتره تبدیل کند. در این صورت می تواند سالانه 3 هزار تن کنستانتره انگور و 1500 تن کنستانتره سب درختی تولید کند.
مزیت این کارخانه، تبدیل محصولات درجه سه و چهار باغات به یک محصول با ارزش و دارای کیفیت صادراتی است و جالب توجه است که هر بشکه کنستانتره حدودا بین 5 تا 8 برابر یک بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد.
گفتنی است در این مراسم استاندار سمنان، نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شاهرود و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

20103

کد خبر: 672748

وب گردی

وب گردی