پروفسور ژان دورینگ و پروفسور پارسا؛ میهمانان ویژه هفته موسیقی نواحی

دو تن از برجسته ترین پروفسورهای جهان در عرصه موسیقی و پزشکی به تماشای اجراهای نخستین هفته موسیقی نواحی نشستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی برج آزادی، پروفسور ژان دورینگ، موسیقی‌دان و خاورشناس، مدیر بخش تحقیقات در مرکز ملی در پاریس است که به دعوت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای اجراهای نخستین هفته موسیقی نواحی نشست. وی سالیان متمادی از عمر خود را صرف تحقیق و شناخت فرهنگ و موسیقی ملل شرق، بخصوص ایران، آسیای میانه، افغانستان و آذربایجان کرده‌است. دورینگ از کارشناسان انگشت شمار موسیقی ایرانی در سطح جهان است و تألیفات متعددی در این زمینه دارد و حضور وی در این برنامه ها، نشان از اهمیت و اعتبار برگزاری این هفته است.
دکتر ناصر پارسا سرطان شناس و پژوهشگر علم ژنتیک، استاد و پژوهشگر ارشد در سرطان و ژنتیک مولکولی در مؤسسه ملی بهداشت آمریکا نیز با حضور در محل برگزاری هفته موسیقی نو و تماشای اجراها، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای برگزاری این برنامه تحسین کرد و افزود: مدیران معاونت هنری و دفتر موسیقی با برگزاری این برنامه و انتخاب برج آزادی به عنوان محل برگزاری، بزرگترین قدمی که می شد برای حفظ موسیقی نواحی از سوی دولت ایران برداشته شود را برداشتند.
وی ادامه داد موسیقی نواحی ایران به برگزاری چنین برنامه هایی نیاز مبرم دارد تا ارتباطش بانسل حاضر و نسلهای آینده حفظ شود.
نخستین هفته موسیقی نواحی که به همت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و به میزبانی مجموعه برج آزادی در حال برگزاری است، امشب با اجرای گروه موسیقی آوای موج از استان بوشهر پایان می پذیرد.

5085020

کد خبر: 672760

وب گردی

وب گردی