جزئیات  آتش سوزی و نجات 140 بیمار روانی بستری در آموزشی درمانی رازی تبریز

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز چگونگی نجات بیماران روانی بستری در مرکز آموزشی درمانی رازی تبریز که صبح امروز دچار حریق شده بود را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر سید جمال حسینی در این باره گفت: حدود ساعت 1:20 دقیقه بامداد امروز، اتاق انتهایی یکی از بخش های بستری بیماران مزمن روانی مرکز آموزشی درمانی رازی که محل نگهداری موقت تشک ملحفه بیماران بود به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد و دود غلیظی این بخش را فرا گرفت.
او گفت: در این بخش 140 بیمار مزمن روانی بستری بودند و البته در کل ساختمان سه طبقه این مرکز درمانی بیش از 400 بیمار بستری بودند و کادر بخش از جمله سرپرستار بخش و سوپروایزر به محض اطلاع از آتش سوزی اقدام به اطلاع رسانی به آتش نشانی، اورژانس و پلیس می کنند و خود نیز به همراه پرسنل بیمارستان از همان ثانیه های اول شروع حادثه اقدام به تخلیه بیماران می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: عدم همکاری بیماران به دلیل بیماری روانی و قدرت جسمانی پایین باعث شد که متاسفانه یکی از بیماران که از وضع روانی و جسمی خوبی برخوردار نبود و به رغم اقدامات احیا جان خود را از دست بدهد.
دکتر حسینی گفت: به دلیل مهار سریع آتش و سرعت عمل در تخلیه بیماران بستری در این بخش توسط پرسنل مرکز و عوامل امدادی و اورژانس خوشبختانه هیچکس در این حادثه دچار سوختگی نشد و علت فوت یک نفر خفگی ناشی از دود بوده و بیمارستان نیز آسیب جزئی دیده است.

20106

کد خبر: 672868

وب گردی

وب گردی