زالی:میان منافع جامعه پزشکی و منافع مردم تعارضی وجود ندارد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: میان منافع جامعه پزشکی و منافع مردم تعارضی وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز که در محل تالار ابن سینا در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: قطعا بین منافع جامعه پزشکی و منافع مردم تعارضی وجود ندارد، ما منافع جامعه پزشکی و منافع مردم را همگرا تلقی می‌کنیم.

او افزود: ما گاهی متهم می‌شویم که تافته جدا بافته از جامعه هستیم، در حالی که این‌گونه نیست؛ جامعه پزشکی رنج فراوانی را در مقاطع مختلف تجربه می‎کند. آنان فرزند همین مرز و بوم هستند و در حلقه اغیار نیستند. کسانی که بر طبل جدایی جامعه پزشکی از مردم می‌کوبند خیانت ملی می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در حال حاضر جامعه پزشکی در شکل‌های مختلف با مردم محشور است، جدایی‌پذیری بین پزشکان و جامعه وجود ندارد.

زالی درباره جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم، گفت: طبق پژوهش نهادهایی که ذینفع جامعه پزشکی نیز نیستند، جامعه پزشکی از نظر وجاهت، وثوق و اعتماد مردم در رای بسیار ممتازی قرار دارد.

او این مساله را یک سرمایه اجتماعی دانست و افزود: ما باید از این سرمایه صیانت کنیم و با خودتطهیری، خود پالایشی، خود نظارتی و... چهره مشعشع جامعه مطهر پزشکی را بیشتر از هر کسی مراقبت کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: وجه غالب جامعه پزشکی خدمت‌گذار، متعهد، متدین و .. هستند، اما موارد اندکی نیز که اینگونه نباشند همچون هر صنفی در اینجا هم وجود دارند.

زالی با اشاره به نظرات امام خمینی(ره) درباره جامعه پزشکی، گفت:امام فرموده‌اند پزشکی شغل بسیار شریفی است، ایشان کار پزشکی و پرستاری را سخت و طاقت‌فرسا می‌دانستند و می‌گفتند من به حال شما پزشکان غبطه می‌خورم و در نامه‌ای به آیت‌الله پسندیده نوشتند من شما را به خدا قسم می‌دهم که دستورات پزشکی را مو به مو اجرا کنید.

او با اشاره به اینکه بخشی از نظرات مقام معظم رهبری درباره جامعه پزشکی هنگام ترخیص از بیمارستان رجایی بازگو شده است، عنوان کرد: این نظرات با همان سیاقی که بزرگان ترسیم کرده‌اند باید در جامعه ترویج پیدا کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: برگزاری همزمان مراسم روز پزشک و داروساز در بسیاری از استان‌ها انجام می‌شود که نشان از همدلی و همگرایی در بخش‌های مختلف حوزه سلامت است.

20106

کد خبر: 672886

وب گردی

وب گردی