جعفری: غرور کاذب باعث ناکامی تیم می‌شود/هدفم حضور در یورو لیگ است

محمدحسین جعفری، ستاره 18 ساله بسکتبال ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که تیرماه در تهران برگزار شد در کنار هم تیمی‌هایش جام قهرمانی را بالای سر برد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین جعفری، ستاره 18 ساله بسکتبال ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که تیرماه در تهران برگزار شد در کنار هم تیمی‌هایش جام قهرمانی را بالای سر برد. او یکی از ارکان موفقیت تیمش در این رقابت‌ها بود و در پایان از سوی فدراسیون جهانی به عنوان یکی از 8 بازیکن برتر مورد تقدیر قرار گرفت. او یک 3 امتیازی‌زن قهار در تیمش است که در آینده می‌تواند برای بسکتبال ایران افتخارات زیادی کسب کند در ادامه گفتگوی او را می‌خوانید.

‌رقابت‌های قهرمانی آسیا چگونه بود؟
مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. در ابتدا هدف‌مان این بود که در بین 3 تیم برتر قرار بگیریم و سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنیم. در ادامه اما شرایط به سود ما رقم خورد و به این خودباوری رسیدیم که می‌توانیم قهرمان آسیا شویم. در بازی چین نمایش خوبی داشتیم و از همان زمان می‌دانستم که می‌توانیم جام را در خانه نگه داریم.

البته با دو شکستی که در دور گروهی متحمل شدید به نظر نمی‌رسید به هدف خود برسید. چه شد که تیم متحول شد؟
فکر می‌کنم بازی‌های تدارکاتی کم یکی از مشکلات ما بود. به خصوص تجریه بازی برابر تیم‌های شرق آسیا را نداشتیم و وقتی برابر کره‌جنوبی و ژاپن قرار گرفتیم به نوعی یک دیدار تدارکاتی برایمان بود. پیش از آن تنها دو مسابقه در ارمنستان برگزار کرده بودیم و هنوز کاملا آماده نبودیم. البته با برتری برابر این دو تیم در مراحل بعد نشان دادیم که این شکست‌ها اتفاقی بوده و پرقدرت‌تر از آنها هستیم.

و از این دو شکست هم درس خوبی گرفتید.
بله. یاد گرفتیم که غرور کاذب باعث ناکامی تیم می‌شود. همچنین با تمرین بیشتر روی حمله و دفاعمان توانستیم نقاط ضعفمان را از بین ببریم.

اوضاع تیم چگونه بود؟ به نظر می‌رسید دوستی و صمیمیت خوبی بین بازیکنان وجود دارد.
کاملا درست است. در طول دو سالی که در اردو بودیم به خوبی با هم خو گرفته بودیم و دوستی و یکدستی خوبی در تیم وجود داشت. ما اولین بار در سال 93 وارد اردو شدیم. پس از استعدادیابی و تماشای بازی‌هایمان، تیم انتخاب شد. ابتدا 40 بازیکن در اردو حضور داشتند اما کم‌کم تعدادی خط خوردند تا به ترکیب نهایی رسیدیم.

آرزوی بازی در NBA‌ را نداری؟
قطعا بازی در لیگ آمریکا رویای هر بسکتبالیستی است اما رسیدن به آن سطح بسیار سخت و دشوار است. فعلا هدفم حضور در یورو لیگ و بازی کردن در ترکیب تیم‌های اروپایی است.

در بسکتبال الگویی هم داری؟
بله. در ایران به بازی صمد نیکخواه بهرامی علاقه زیادی دارم و در سطح جهان نیز دواین وید آمریکایی را الگوی ورزشی‌ام قرار داده‌ام.

به تازگی هم در مسابقات دانش‌آموزی ایران در اراک بودی. سطح مسابقات چگونه بود و چه مقامی کسب کردید؟
متاسفانه مسابقات پایینی دارد و اختلاف تیم‌ها با هم خیلی زیاد است. خود ما در فینال با 20 امتیاز اختلاف تیم البرز را مغلوب کردیم. فکر می‌کنم باید برنامه‌ریزی بهتری برای استعدادیابی و توجه به تیم‌های پایه در بسکتبال انجام شود.

607/602

کد خبر: 672897

وب گردی

وب گردی