کاهش شهریه 50درصدی در رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: پذیرش دانشجو در تمام رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی یزد به جز رشته پرستاری و پزشکی بدون آزمون است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی المدرسی از تصویب عدم افزایش شهریه و کاهش شهریه تا سقف 50درصدی در برخی از رشته‌های کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هیأت امنای این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: علاقه مندی دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته‌هایی است که بتواند مشکلی از جامعه حل کند و دانشگاه امروز کشور، دانشگاهی است که بتواند مشکلی از جامعه حل کند. با مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در برخی از رشته‌ها در مقطع کاردانی و کارشناسی حسب اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با کاهش 50درصد شهریه روبرو خواهد شد.

وی در مورد پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: همه رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به جز در رشته های پزشکی و پرستاری بدون آزمون پذیرش دانشجو داریم و در مقایسه با سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی وضعیت شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برابری می‌کند هرچند امکانات تجهیزاتی و کارگاهی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی یزد پتانسیل قوی و قابل تأمل آموزش و نقطه برتری لمس کار علمی و مهارت اندوزی است.

المدرسی وجود اعضای هیأت علمی با مرتبه استادتمامی، دانشیاری و استادیاری را برای رشته‌های گوناگون در دانشگاه نقطه عطف این مرکز آموزش علمی دانست و گفت: راه ورود به بازار کار و اتصال دانشجو چه در حین تحصیل و چه پس از فراغت از تحصیل به صنعت بهره مندی و کسب دانش در محضر استادان بنام استان است که خدا را شکر دانشگاه آزاد اسلامی یزد با سابقه بیش از 33 سال حضور در عرصه تولید علم استان در این زمینه پیشگام است و موید این مطلب تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه و مدیران فعلی استان است که اکثریت قریب به اتفاق آنها دانش آموخته این مجموعه هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد توصیه ای به دانش آموزان و خانواده‌ها برای انتخاب رشته نیز کرد و افزود: دانش آموزان توجه داشته باشند سایت دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی WWW.AZMOON.ORG در قسمت رشته‌ها و شهرها تمام رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی یزد را مشخص کرده و تنوع رشته ها در این بخش به گونه ای است که نسبت به تمام سلایق ادامه تحصیل پاسخ داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ خانواده ها می‌توانند بدون دغدغه خاطر بعد مسافت و دوری فرزند از خانواده نسبت به نظارت صحیح روند ادامه تحصیل فرزند و تلفیق کار در کنار تحصیل برای او اقدام کنند. دانش آموزان می‌توانند با انتخاب رشته مورد علاقه خود در بخش بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی پس از 48 ساعت با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی یزد به نشانی WWW.IAUYAZD.AC.IR نسبت به ثبت نام بدون نیاز به حضور برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. پرواضح است ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هیچ مشکلی را برای اعزام دانشجو به خدمت مقدس سربازی ایجاد نکرده و ثبت نام شدگان از معافیت‌های تحصیلی نیز برخوردار خواهند شد.

20101

کد خبر: 672898

وب گردی

وب گردی