دکتر میرزاده: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اصفهان ماموریت گرا هستند

یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان، رسول زرگرپور استاندار استان اصفهان و اعضای هیات امنا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه استان اصفهان در حوزه توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی از استان های برتر کشور است، گفت: ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی کنیم تا از توانمندی ها و پتانسیل های این استان که در بسیاری از پارامترهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور شاخص است، در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف سابق جنبه تشریفاتی ندارند، اظهار داشت: امروز هیات های امنای استانی بسیار جدی امور محوله را پیگیری می کنند و ما از نظرات 496 نفر از صاحبنظران باتجربه، افراد فرهیخته و دانشمند در هیات های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر هیات های امنای استانی دارای اختیارات کامل برنامه ریزی، آموزشی، اداری، مالی، خدماتی و پشتیبانی هستند و می توان گفت مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص تفویض اختیار به هیات های امنا، یکی از بهترین مصوبات این شورا بوده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امروز ارتباط خوبی از نظر مدیریت مشورتی و مشارکتی با تشکیل هیات های امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته، گفت: امروز اغلب اختیارات به استان ها واگذار شده و این موضوع در توسعه واحدهای استان بسیار موثر است.

وی در ادامه، ضمن تقدیر از زحمات دکتر فروغی رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، تأکید کرد: دکتر فروغی زحمات زیادی برای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان کشید و از این جهت از ایشان سپاسگزارم. پس از استعفای دکتر فروغی، دکتر سیدمحمد امیری که از مدیران برجسته استان است، به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان منصوب شد که ان‌شاءالله خدمات دکتر فروغی را در این استان ادامه می دهد.

استان اصفهان خدمات بزرگی به توسعه علمی کشور و منطقه کرده است

میرزاده با بیان اینکه استان اصفهان خدمات بزرگی به توسعه علمی کشور و منطقه کرده است، گفت: 320هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان، یک میلیون مترمربع فضای آموزشی در استان و 13هزار فارغ‌التحصیل به صورت سالانه از دانشگاه آزاد اسلامی استان، گوشه ای از خدمات دانشگاه در این استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه های دانشگاه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان تصریح کرد: با توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، زمینه هایی برای اشتغال فارغ التحصیلان در این دانشگاه ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ضریب تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در استان اصفهان، بلکه در سطح کشور بسیار بالاست، گفت: در حال حاضر ٥٦درصد فارغ‌التحصیلان کشور، ٥٤درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور و تحصیل 500هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است که این موضوع دانشگاه را به یک ذخیره علمی و فنی برای کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: برکت دانشگاه آزاد اسلامی از تأیید امام (ره)، پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور بزرگانی مانند مقام معظم رهبری و هیات موسس این دانشگاه است که باعث شده امروز دانشگاه آزاد اسلامی موجب توسعه علمی و پژوهشی کشور شود و در حال حرکت به سوی توسعه علمی، فناوری و کارآفرینی باشد.

روش ها و منش ها برای توسعه دانشگاه باید روش و منش اسلامی باشد

دکتر میرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، در حقیقت پس‌انداز مردم فرهیخته ایران برای توسعه علمی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید به توسعه کیفی این دانشگاه اهمیت داده شود، گفت: روش ها و منش ها برای توسعه دانشگاه باید روش و منش اسلامی نیز باشد چرا که این دانشگاه فقط یک دانشگاه علمی نیست، بلکه یک دانشگاه علمی اسلامی است که باید با ارزش های اسلامی اداره شود.

دکتر میرزاده با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی، بومی گزینی و تحصیل دانشجویان در شهر خود را یکی از نقاط قوت خدمات این دانشگاه برشمرد.

مصوبات یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

در ادامه دکتر علوی فاضل در توضیح مصوبات یازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در این جلسه عملکرد و تفریق بودجه سال 1394 واحدها و مراکز استان مورد بررسی قرار گرفت و گزارش عملکرد واحدها و دلایل انحرافات مثبت و منفی که قبلاً به تأیید کمیسیون دائمی استان رسیده بود، تصویب شد.

وی با اشاره به مصوبه بعدی این جلسه گفت: موضوع اتخاذ تصمیم در مورد کاهش شهریه ثابت و متغیر دانشجویان جدیدالورود در رشته محل های فاقد تقاضا و کم تقاضا، مطرح و پس از استماع نظرات اعضای هیات امنای استان تصمیم گیری در خصوص کاهش حداکثر 50درصدی نرخ شهریه ثابت و متغیر دانشجویان جدیدالورود نسبت به سال 94 در رشته محل های گروه غیرپزشکی دارای اولویت در نقشه جامع علمی کشور و فاقد تقاضا یا کمبود دانشجو برای مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون و براساس استعلام کتبی از مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه، را به کمیسیون دائمی هیات امنای استان تفویض کرد که در این زمینه تصمیم نهایی کمیسیون دائمی هیات امنای استان به منزله مصوبه هیات امنای استان خواهد بود.

دکتر علوی فاضل افزود: در این جلسه تأکید شد مصوبات پیرامون موضوعاتی که به کمیسیون دائمی استان تفویض می شود، به اطلاع تمامی اعضای هیات امنای استان برسد.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان ها و هیات های امنای استانی با بیان اینکه بررسی انتصاب عامل خزانه‌دار و مدیرکل امور مالی معرفی شده از سوی واحد اصفهان موضوع بعدی مطرح شده در جلسه بود، گفت: بر این اساس با انتصاب آقای سیدمحمدرضا پرپیچی به عنوان عامل خزانه‌دار و مدیرکل امور مالی واحد اصفهان (خوراسگان) موافقت شد.

وی افزود: نحوه ادامه کار 6 مرکز آموزشی در استان نیز در این جلسه مطرح و تصمیم گیری های لازم در این خصوص انجام شد.

علوی فاضل با بیان اینکه اتخاذ تصمیم در مورد تأسیس مراکز تحقیقاتی در واحدهای استان، موضوع پایانی جلسه هیات امنا بود، اظهار داشت: براساس این دستورجلسه، تأسیس مرکز تحقیقات ترانسژنیک گیاهی واحد اصفهان، ترانسژنیک جانوری واحد اصفهان، تأسیس مرکز تحقیقات علوم و مهندسی نانو واحد کاشان، تاسیس مرکز تحقیقات معماری و انرژی واحد کاشان، تاسیس مرکز تحقیقات فناوری فرش ماشینی واحد کاشان، تاسیس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی واحد فلاورجان و تاسیس مرکز تحقیقات قارچ های خوراکی و دارویی واحد اصفهان (خوراسگان) مشروط به موافقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و رعایت تمامی مقررات و ضوابط مربوطه، مصوب شد.

در انتهای جلسه، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر فقیهیان به عنوان دانشمند برتر حوزه شیمی با اهدای لوح، تقدیر کرد.

لازم به ذکر است انجمن شیمی ایران هرساله افرادی را به عنوان برترین در علم شیمی در مقاطع مختلف سنی و علمی به عنوان دانشمندان برتر معرفی می کند که امسال دکتر فقیهیان عضو هیات علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به عنوان شیمیدان و فرهیخته برجسته شیمی انتخاب شد.

ارائه گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان توسط دکتر امیری

دکتر سیدمحمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه، با ارائه گزارشی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای 2هزار و 644 رشته محل، 319هزار و 666 فارغ‌التحصیل تاکنون، هزار و 997 عضو هیات علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت، 2هزار و 382 عضو هیات علمی حق‌التدریس و 2هزار و 100 کارمند است.

وی با بیان اینکه جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با جدیت در حال پیگیری است، اظهار داشت: در فراخوان سال 94، 359 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، حداقل 50 نفر جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان خواهند شد.

امیری با بیان اینکه جمع کل اراضی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان 2هزار و 193 هکتار است، گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون مترمربع فضاهای مختلف در استان فراهم شده که در حال استفاده و بهره‌برداری است.

وی افزود: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یک به 53 است.

گزارش کوتاهی از مصوبات هیات امنا در حوزه های مختلف استان، وضعیت درآمد و هزینه واحدهای استان، عملکرد پژوهشی واحدها، وضعیت طرح های عمرانی و وضعیت خدمات ثبت شده در ساها از دیگر مواردی بود که دکتر امیری به آنها پرداخت.

20101

کد خبر: 672903

وب گردی

وب گردی