مدیرکل سیاسی وزارت کشور: 17 حزب در دولت یازدهم مجوز فعالیت گرفتند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به صدور مجوز برای تشکل های سیاسی گفت: از 42 حزبی که اکنون فعال هستند برای 17 حزب در این دولت مجوز صادر شده است .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز محمدامین رضازاده در افتتاح سامانه ثبت تشکل های سیاسی، صنفی و اقلیت های دینی گفت: در سه سال گذشته از 528 تشکل سیاسی و انجمن صنفی 96 تشکل در این دولت به ثبت رسید و 13 درصد در دولت تدبیر و امید به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: 38 درصد تمدید تشکل طی این سه سال دولت صورت گرفته که از جمله آن کانون صنفی فرهنگیان و خانه احزاب تمدید پروانه داشته اند.

او در ادامه افزود: دو تشکل اقلیت دینی ثبت شده که در کل اکنون 60 تشکل از اقلیت های دینی فعال هستند.

او با اشاره به صدور مجوز برای تشکل های سیاسی گفت: از 42 حزبی که اکنون فعال هستند برای 17 حزب در این دولت مجوز صادر شده است و در حوزه تشکل های صنفی درخواست هایی وجود دارد که در نوبت بررسی کمیسیون ماده 10 احزاب قرار دارند.

رضازاده با تاکید بر این که تاکید دولت یازدهم بر ایجاد فضای باز برای تشکل های جامعه مدنی، احزاب، انجمن های تخصصی بوده است گفت: در این زمینه تسهیلاتی را فراهم کرده و در این راستا فعالیت هایی انجام شده است و اکنون با راه اندازی سامانه ثبت تشکل ها دیگر شاهد حضور فیزیکی و مبادلات کاغذی نخواهیم بود.

201/203

کد خبر: 672911

وب گردی

وب گردی