احسانی: حرکت به سمت کیفی‌سازی سرلوحه کاری همه مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: حرکت از کمی‌سازی به سمت کیفی‌سازی در همه حوزه‌های دانشگاه سرلوحه کاری همه مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است و مسئولان به این امرمهم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مرتضی احسانی در دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از وجود برخی مشکلات در این استان و توجه ویژه به آنها نظیر وجود نیروهای مازاد با وجود کاهش دانشجو خبر داد.

وی پیشنهاد داد که برای رفع این مشکلات از وام کم بهره و فروش املاک مازاد برای بازخرید نیروهای مازاد با تصویب هیأت امنا استفاده شود.

احسانی بر جدی بودن مساله طلب واحدها در استان بویژه واحدهای زیان‌ده تاکید کرد و با توجه به میزان طلب 18 میلیاردی از بنیاد شهید، خواستار پیگیری و پیشنهاد جایگزینی ساختمان‌های دارای سند بنیاد به جای طلب دانشگاه برای حل این مشکل شد.

دبیرهیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ارائه و در باره وجود 500 نفر کارمند مازاد که باعث زیان‌ده شدن واحدهای دانشگاهی استان شده است، مطالبی بیان کرد و در راستای کیفی‌سازی در تحصیلات تکمیلی با توجه به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حذف مراکز دانشگاهی که قادر به جذب هیأت علمی لازم نباشند، سخن گفت.

دکتر حمزه سارویی از تشکیل کمیته آمایش برای رشته‌ها با توجه به سایر مؤسسات آموزش عالی و برنامه ریزی در این راستا در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد.

دکتر مرتضی شفیعی رئیس شورای تخصصی برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان استان فارس، گزارشی را در باره بودجه استان و دلایل انحراف به صورت دقیق بیان کرده و مقرر شد مباحث مطرح شده از سوی اعضای هیأت امنا مطرح و در عملکرد بودجه سال 95 لحاظ شود.

دکتر مجید ارشاد نمایندۀ وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در هیات امنای استان فارس هم بر توجه به کیفی‌سازی آموزش، خواستار برنامه ریزی برای اعضای هیأت علمی با درجه مربی شد و با اعلام تأمین نشدن بودجه مصوبه با توجه به گزارش‌های اعلامی و اثرات منفی آن بر کیفی‌سازی خواستار توجه بیشتر به این موضوع شد.

دکتر غلامحسین زمانی عضو هیات امنای استان فارس هم خواستار پی گیری و حفظ کیفیت آموزشی با جدیت بالا شد و توجه بیشتر به انحراف بودجه و کسر بودجه که موجب پایین آمدن کیفیت آموزش می‌شود را مهم برشمرد.

دکتر شاهین محمدصادقی دیگر عضو هیات امنای استان فارس با مشکل شمردن کیفی سازی و رشد برنامه های پژوهش بخصوص پژوهش های کاربردی با کسری بودجه خواستار توجه به این موضوع و مد نظر قراردادن موضوع آمایش سرزمینی رشته‌ها با توجه به نیاز جوامع و مناطق مختلف شد.

دکتر ضیاء‌الدین تابعی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از چهار سطح دانشگاه سخن گفت و خاطرنشان کرد: «سطح اول: دانشگاه های آموزش محور که دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در چنین سطحی بوده است. سطح دوم: دانشگاه های پژوهش محور که دانشگاه آزاد اسلامی باید به این سمت حرکت کند. سطح سوم: دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه های تولیدمحور هستند و علم را به ثروت تبدیل می‌کند و سطح چهارم: دانشگاه های معنامحور که بیشتر جهت گیری فرهنگی و فرهنگ سازی را دارند.»

در ادامه دستور کار جلسه در باره بررسی عملکرد بودجه سال 1394 استان، تعیین تکلیف وضعیت تجمیع مراکز آموزشی، پیشنهاد عضویت اعضای جدید کمیته نظارت بر مصوبات هیأت‌های امنای استان فارس، معرفی اعضای کمیسیون دائمی هیأت امنای استان، تصمیم گیری در باره تبدیل به احسن اموال و املاک واحدهای دانشگاهی آباده، زرقان، جهرم، فسا، فیروزآباد و اقلید، استهبان، سما شیراز، خرامه و فراشبند، تصمیم گیری در باره راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی واحدهای مرودشت، استهبان، آباده و مرکز بوانات، تصمیم گیری در راستای طرح ایجاد نیروگاه برق به شکل مولد مقیاس کوچک توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت معرفی و انتخاب خزانه دار هیأت امنای استان، معرفی و انتخاب خزانه دار و مدیر کل امور مالی واحد شیراز و تصمیم گیری در باره میزان تخفیف شهریه دانشجویان رشته های تحصیلی فاقد متقاضی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم گرفته شد.

دکتر عبدالحمید فرزانه رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس، محمدهادی ایمانیه نمایندۀ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دکتر حمید محمودیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و حجت الاسلام علی شیخ موحد نیز در دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس حضور داشتند.

20101

کد خبر: 672923

وب گردی

وب گردی