منتقدان با نقد های بیهوده زحمات ورزشکاران را زیر سوال می برند/ مصدومیت نداشتیم تاریخ ساز می شدیم

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: کسانی که می خواهند عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری را نقد کنند باید عادلانه و صادقانه نقد کنند نه این که با نقد خود بخواهند تمام تلاش ها و زحمت های رکابزنان را زیر سوال ببرند.

مصطفی چایچی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری در المپیک ریو گفت: پس از گذراندن تمرینات خوب در سرعین و یک ریکاوری موفق دوچرخه سواران را آماده مسابقات کردیم و راهی المپیک 2016 برزیل شدیم. 5 روز قبل از شروع مسابقات وارد ریو شدیم تا رکابزنان به شرایط آب و هوایی ریو عادت کنند در این میان تمرینات سبکی را در نظر گرفتیم برای رکابزنان که آن ها را آماده تر می کرد.

وی افزود: قبل از شروع مسابقات دوچرخه سواران را به مسیر های مسابقه بردیم تا مسیر مسابقه را ببینند و شناخت نسبی را نسبت به مسیر مسابقه را داشته باشند. ارزیابی مسیر مسابقه خود یکی از مهم ترین عامل های تأثیر گذار بر نتیجه مسابقه است.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در ادامه گفت: مسابقات با حضور 144 دوچرخه سوار حضور داشتند که حدود 120 نفر از این شرکت کنندگان از حرفه ای های حال حاضر دوچرخه سواری در جهان بودند و بقیه شرکت کنندگان به صورت ناشناخت و تازه کار بودند.

مصطفی چایچی درباره شرایط مسابقات گفت: مسابقات در یک شرایط بسیار سخت برگزار شد اغلب کشورهای حاضر در خصوص شرایط مسابقات به فدراسیون جهانی شکایت کردند که این موضوع باعث شد تا فقط مسیر مسابقه را تا حدودی کم کنند. اما این امر دردی را از رکابزنان دوا نکرد.

وی افزود: سخت بودن شرایط مسابقات و نزدیک بودن رقابت ها به هم باعث شد تا در یک سرازیری تعادل قادرمیزبان بهم بخورد و واژگون شود. قادر میزبان که از ناحیه کمر آسیب دیده بود با همت خود و کمک کادر پزشکی به ادامه مسابقه برگردد. تیم ملی ایران در استقامت مقام 117 شد و به کار خود در المپیک پایان داد.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری با اشاره به مصدومیت قادر میزبان در خصوص مسابقات تایم تریل اظهار داشت: ما در تصمیماتی که گرفته بودیم قرار بود آروین گودرزی در تایم تریل شرکت اما بعد اعزام به برزیل آروین دچار سرماخوردگی شد و توان بدنی او کاهش یافت. علی رغم مصدومیت میزبان تصمیم گرفتیم تا او در تایم تریل رکاب بزند که نهایتا توانست در تایم تریل مقام 31 را از آن خود کند.

وی افزود: اگر رکابزنان ما مصدوم نمی شدند قطعا شاهد یک نتیجه بسیار خوبی در المپیک ریو از تیم ملی دوچرخه سواری بودیم. برای تمام این صحبت هایم دلیل و مدرک دارم که میتوانستیم نتیجه بسیار خوبی کسب کنیم و یک تاریخ برای دوچرخه سواری بسازیم.

مصطفی چایچی درخصوص انتقاد های تند از سوی منتقدان نیز گفت: کسانی که میخواهند عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری را نقد کنند باید عادلانه و صادقانه نقد کنند نه این که با نقد خود بخواهند تمام تلاش ها و زحمت های رکابزنان را زیر سوال ببرند. کدام دوچرخه سوار در مسابقات مهمی چون المپیک از قصد خود را به زمین میزند که منتقدان می گویند قادر میزبان خود را از قصد زمین زد این حرفا درست نیست و حق الناس به گردن منتقدان است.

وی ادامه داد: قادر میزبانی که ماه ها در اردو تلاش کرده بوده تا بتواند در المپیک نتیجه خوبی را کسب کند چرا باید در المپیک خود را زمین بزند؟ واقعا متأسفم برای کسانی که این چنین نقد می کنند تا تمام زحمات فدراسیون مربی و ورشکار زیر سوال برود.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری در پایان خاطر نشان کرد: اکنون در حال استراحت هستیم و از هفته آینده تمرینات خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان آغاز می کنیم،البته قصد داریم برای مسابقات قهرمانی جهان از تیم ملی امید استفاده کنیم که هم محک خوبی برای آن ها باشد و از طرفی هم تیم ملی بزرگسالان تمرینات خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که در بهمن ماه برگزار خواهد شد ادامه دهند.

601/402

کد خبر: 672936

وب گردی

وب گردی