ممیزی رشته محل ها و بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی چگونه انجام می شود؟

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرحله دوم اعتبار بخشی در حوزه علوم پزشکی به زودی آغاز می شود گفت: حتما یکی از برنامه های ما این است که ارتقا آموزش رابه سطحی برسانیم که مد نظر وزارت بهداشت است.

علیرضا ابطحی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با حدود 120 رشته محل و 15 دانشکده فعالیت می کند. به جرات می توان گفت ارزیابی همه مجموعه علوم پزشکی اعم از دانشکده ها، رشته ها و... انجام شده و در یک کتابچه همه نقاط قوت و ضعف این حوزه نوشته شده است.

وی افزود: معمولا در کشور ما وقتی سمینار یا جلساتی برگزار می شود، شرکت کنندگان در بهترین شرایط وقتی حضور پیدا می کنند و به نوعی هیچ تبادل اطلاعاتی صورت نمی گیرد. اما خوشبختانه تقریبا در تمام سمینار ها، جلسات و کارگاه هایی که حوزه علوم پزشکی برگزار می کند تمام افراد شرکت کننده با علاقه تا انتهای برنامه ها حضور مثبت دارند و این نشان از بالا بودن سطح مواردی است که در این سمنیار هابرگزار می شود.

او در ادامه با بیان اینکه مرحله دوم اعتبار بخشی در حوزه علوم پزشکی به زودی آغاز می شود گفت: حتما یکی از برنامه های ما این است که ارتقا آموزش رابه سطحی برسانیم که مد نظر وزارت بهداشت است.

او در ادامه درباره تاثیر ارتقا سطح آموزش و تاثیر آن در جامعه گفت: نتیجه کار اعتباربخشی این است که وقتی بیمار وارد بیمارستان شود، از روی اجبار به بیمارستان ورود پیدا نکرده باشد و به مجموعه درمانی کشور اعتماد داشته باشد. بدین معنا که بیمار برای حفظ سلامتی اش، تامین سلامتی اش، ایمنی بیمارستان، ایمنی اتاق عمل و... اعتماد لازم را داشته باشد و دغدغه خاطری از این بابت نداشته باشد.

وی افزود: اگر من به عنوان یک پزشک علمم در حدی باشد که به طور مثال بتوانم تشخیص دهم یک غده سرطانی چیست و چگونه باید با آن روبرو شویم، بدون شک به رد جامعه می خورم. پزشکان ما باید با روش های روز درمانی آشنا باشند.

ابطحی ادامه داد: وقتی ما در مجموعه دانشگاه آزاد مشاهده می کنیم که یک اتاق عمل توسط تمام اعضای هیات علمی اداره می شود، افتخار بزرگی برای مجموعه کسب شده است.

او در ادامه گفت: برای ارزیابی درونی ما از همکار خودمان در سطح اعضای هیات علمی کمک می گیریم. البته ما هنوز هم از همکارانی می خواتند در این کار با ما همراه شوند دعوت می کنیم تا به عنوان ارزیاب و ممیز درخواست های خود را به ما ارسال کنند تا پس از بررسی های لازم، جلسات اموزشی را آغاز کنیم تا در نهایت این همکاران به عنوان ارزیاب در واحد ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: پس از گزارشی که ممیز ها به ما ارائه دادند، 6 ماه فرصت به واحد هایی که نقص هایی دارند داده می شود، تا ایرادات را برطرف کنند. سپس برای بار دوم این ارزیابی انجام می شود تا ببینیم که سنجه هایی که ما در نظر داریم، انجام شده و به حد لازم رسیده است یا خیر.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: همچنین در این راه تعدادی سرمربی ما را همراهی می کنند. کار این سرمربی ها این است که گروه ممیز وقتی در اختیار این افراد قرار می گیرند، این گروه ها با حضور در بیمارستان های دانشگاه سنجه های ارزیابی را مورد بررسی قرار می دهندو این اطلاعات را در اختیار سازمان مرکزی قرار می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که می خواهند در این زمینه با معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد همکاری داشته باشند باید از اعضای هیات علمی این دانشگاه باشند افزود: عزم ما برای بکارگیری نیروهای جوان و با انگیزه بسیار بالاست. اعتقاد ما در سازمان مرکزی این است که می توانیم با پرورش نیرهای جواد پله پله رده های موفقیت پشت سر گذاشته می شود. بنابراین با انتخاب ممیز ها و سرمربی ها در ابتدا سعی می کنیم ایرادات و نقص های موجود را برطرف کنید و در مرحله دوم نیز سعی می کنیم مدیران جوان را تربیت و آماده آینده کنیم.

20101

کد خبر: 673000

وب گردی

وب گردی