تسهیلات بانک ملی ایران به 15 طرح بزرگ اقتصادی

بانک ملی ایران از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با هدف حمایت از تولید و اشتغال در کشور، به 15 طرح بزرگ و مهم اقتصادی کشور تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، این تسهیلات در بخش های مختلف صنعتی، پتروشیمی، سیمان، پزشکی، فولاد، صنایع غذایی پرداخت شده اند و برخی از آنها به بهره برداری رسیده اند.
برای نمونه می توان به شرکت صنایع غذایی گهر دورود در استان لرستان با دریافت تسهیلاتی به مبلغ حدود یک هزار و 40 میلیارد ریال(104 میلیارد تومان) و آریاترانسفوی شرق و قدرت در استان سمنان با دریافت تسهیلاتی به مبلغ چهار هزار و 500 میلیارد ریال اشاره کرد.
این بانک امسال با رویکرد تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، اقدامات گسترده ای برای احیا و ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور آغاز و تاکنون اقدام به پرداخت تسهیلات به 2006 بنگاه کوچک و متوسط به ارزش بیش از 9 هزا رو 200 میلیارد ریال(920 میلیارد تومان) کرده است.
بانک ملی ایران تا پایان تیرماه امسال، 22 هزار و 270 فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ حدود 23 هزار میلیارد ریال(2300میلیارد تومان) برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت کرده است.

** صدور یک هزار میلیارد ریال ضمانت نامه و تسهیلات به شبکه ریلی
بانک دی با هدف ارایه خدمات بانکی به شرکت های شبکه ریلی کشور برای تهیه و تولید بالا و سایر محصولات، 200 میلیارد ریال تسهیلات ارایه کرده است.
همچنین برای شرکت شبکه ریلی کشور به میزان 800 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده است که می تواند در رونق اقتصادی این بخش موثر باشد.
** مشارکت بانک صادرات ایران در اجرا و تکمیل 30 طرح بزرگ
​ بانک صادرات ایران نیز از شروع فعالیت دولت یازدهم در اجرا و بهره برداری 30 طرح در بخش های نیروگاهی، پتروشیمی، تولید سیمان، دریانوردی و گردشگری مشارکت داشته است.
نیروگاه سیکل ترکیبی ٤٨٤ مگاواتی زواره اصفهان، نیروگاه انرژی گستر جم یزد، سیمان خمسه و مند دشتی، پتروشیمی ایلام، کشتیرانی بنیاد، شناور مسیر آبی ایران و عمان از جمله این طرح ها هستند.
در دولت یازدهم، این بانک ٨٩ طرح بزرگ به ارزش اعتباری بالغ بر ١٣٦ هزار میلیارد ریال را مورد بررسی قرار داده است که سهم طرح های مصوب در سال آغازین دولت تدبیر و امید شامل ١٧ طرح بوده که محل تامین منابع آن صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک، تفاهم با سازمان ذیربط و بنگاه های اقتصادی زودبازده اعلام شده است.
همچنین در پنج ماهه نخست امسال تاکنون ١٤ طرح مصوب شده که بیش از یک هزار و 87 میلیارد ریال، 725 میلیون دلار و ٣١١ میلیون یورو برای این طرح ها در نظر گرفته شده است.

** اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی
بانک سامان نیز با هدف حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی در بخش های صنعت و معدن با کسب عاملیت از صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزان قیمت ریالی پرداخت می کند.
به گفته «علیرضا معرفت» مدیر بانکداری شرکتی بانک سامان، این تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش و سرمایه صادراتی، به طرح ها و فعالیت های دارای توجیه بخش های خصوصی و تعاونی در مناطق برخوردار در بخش های صنعت، معدن، گردشگری و صادرات کالاهای صنعتی و معدنی به استثنای بخش ساخت مسکن پرداخت خواهد شد.

* تسهیلات 7400 میلیارد ریالی بانک تجارت برای پپشبرد اقتصاد مقاومتی
بانک تجارت نیز برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی تاکنون حدود 7400 میلیارد ریال تسهیلات به 584 بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
همچنین این بانک برای تداوم فعالیت صنایع و شرکت های بزرگ و در بخش های مختلف تولیدی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 38 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

602/401

کد خبر: 673091

وب گردی

وب گردی