توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری

‌معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در جلسه شب گذشته هیات دولت، رییس جمهور بر کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی به حوزه فناوری‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد، چرا که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه وارد شود و نیازمند عزم ملی در این عرصه هستیم.

‌به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و ابراز خرسندی از اینکه به عنوان نماینده دولت به استان مرکزی سفر کرده است، گفت: در حوزه فناوری شاهد حمایت ویژه و فوق‌العاده مقام معظم رهبری هستیم، ایشان تاکید بسیار زیادی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان دارند.

او افزود: اگر حمایت مستقیم ایشان و شخص رییس جمهور از حوزه علم و فناوری نبود، موفق به وارد کردن ایده‌های جدید به ادبیات اقتصادی کشور نبودیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: خوشبختانه اتفاقات زیادی در کشور در حال رخ دادن است و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در حوزه فناوری در حال توسعه هستند.

ستاری با اشاره به قابلیت‌های استان مرکزی در زمینه علمی و فناوری گفت: این استان در زمره استان‌های مستعد و دارای پتانسیل بالا در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان است و با وجود برخورداری از تعداد زیادی از مراکز علمی و دانشگاهی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های مستقر، قابلیت بالایی در حوزه علم و فناوری دارد.

او ادامه داد: در جلسات امروز در استان این توانمندی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به صورت مفصل پیگیری خواهد شد.

ستاری به فعالیت بیش از 2600 شرکت دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و گفت: فروش این شرکت‌ها 20 هزار میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر یکروزه خود به استان مرکزی با حضور در گلزار شهدای اراک به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

او در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران وضعیت حوزه زیست‌فناوری را مطلوب عنوان کرد و گفت: شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری جزو بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور هستند و پتانسیل بالایی در صادرات و تربیت نیروی انسانی دارند.

ستاری با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه‌ها در حوزه تربیت نیروی انسانی در این عرصه فعال هستند و کشور از نظر رتبه‌های علمی در سطح دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی در حوزه مقالات و ثبت اختراعات رخ داده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: این شرایط، نویدبخش آینده امیدوارکننده در حوزه بیوتکنولوژی است.

20103

کد خبر: 673311

وب گردی

وب گردی