افتتاح پروژه های عمرانی واحد دماوند با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی

بیش از 15هزار مترمربع از پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاداسلامی،  آیت الله جوادی آملی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاداسلامی  و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، ساختمان اداری این واحد دانشگاهی با 4500متر مربع، مجموعه فرهنگی ورزشی با 5300 مترمربع و ساختمان آموزشی با 3هزار مترمربع مساحت، از جمله پروژه هایی است که صبح امروز توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

پروژههای دانش بنیان و درآمدزای دانشگاه آزاداسلامی واحد دماوند شامل مرکز رشد واحد های فن‌آور و مرکز تحقیقات بتن جمعاً به مساحت 3300مترمربع نیز افتتاح شد.

پروژه های مذکور با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال ساخته شده است.

گفتنی است پیش از افتتاح پروژه های آموزشی، اداری و ورزشی واحد دماوند، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد که در این دیدار، مهندس سیدحسین هاشمی استاندار تهران نیز حضور داشت.

دستاوردهای دانشگاه ازاد اسلامی واحد دماوند

در ادامه این مراسم دکتر محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ضمن خیر مقدم به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر میرزاده یاد شهید باهنر و رجایی را گرامی داشت و گفت: واحد دماوند با سابقه 14 ساله یکی از کم‌سن‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از موفق‌ترین آنهاست. این واحد ابتدا با 260 رشته کاردانی راه‌اندازی شد اما بعد از دو سال با خرید 40 هکتار زمین به صورت مستقل فعالیتش را ادامه داد.

او افزود: واحد دماوند با 30هزار متر فضای آموزشی، 14هزار متر فضای سبز به 7هزار و 500 دانشجو در سه مقطع خدمات تحصیلی ارائه می‌کند. این واحد 40 رشته کارشناسی، 22 رشته کارشناسی‌ارشد و 8 رشته دکتری دارد.

صفری به 58 کارگاه پیشرفته در واحد دماوند اشاره کرد و گفت: 110 عضو هیات علمی و 171 کارمند در این واحد فعالیت می‌کنند. در رابطه با استخدام استاد و کارمند این واحد در صورت نیاز واقعی اقدام کرده است.

رئیس واحد دماوند به مدیریت دکتر میرزاده اشاره کرد و گفت: در مقطع مدیریت دکتر میرزاده و معاونان و مدیران او بسیاری از مشکلات این واحد حل شده و شاهد رشد و کیفی کردن دانشگاه با برنامه‌ریزی دقیق بود‌ه‌ایم. همچنین ادغام پردیس‌ها در واحد و برقراری حق تخصص، امکان ادامه تحصیل و کمک‌هزینه کارمندان از جمله فعالیت‌های ارزنده دکتر میرزاده است.

صفری به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: با افزایش بودجه فرهنگی و برنامه‌ریزی هزینه‌ای در این حوزه فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و همچنین ساعات فرهنگی در این واحد افزایش داشت.

او افزود: کارهای پژوهشی این واحد نیز به سوی سوددهی می‌رود. همچنین پروژه‌های عمرانی با تاکیدات و پیگیری‌های مهندس محسن هاشمی پیشرفت خوبی داشته است.

در ادامه این مراسم معاون پژوهشی واحد دماوند فعالیت‌های پژوهشی این واحد را تشریح کرد.

او به افتتاح سه مرکز تحقیقاتی در این واحد اشاره کرد و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند را یکی از ارزنده‌ترین فعالیت‌ها خواند.

20103

کد خبر: 673342

وب گردی

وب گردی