صالحی: کنفرانس سالانه عمومی آژانس برای ایران اهمیت ویژه ای دارد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: شصتمین کنفرانس سالانه عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نخستین حضور پس از اجرای برجام در این اجلاس است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی افزود: اجلاس سالانه عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی به زودی برگزار می شود و به طور معمول هم مسوول سازمان انرژی اتمی ایران در این کنفرانس شرکت می کند.
وی تصریح کرد: در این کنفرانس مواضع جمهوری اسلامی ایران را در بخش هسته ای در مطرح خواهیم کرد و نشست هایی هم با تعداد بسیاری از همتایان خود از کشورهای مختلف خواهیم داشت.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که به این اجلاس امیدوار و خوشبین است.
در شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی که در وین برگزار خواهد شد، هیات ایرانی به سرپرستی دکتر صالحی حضور می یابد.
قرار است در این اجلاس پروژه pact روش درمانی مقابله با سرطان به عنوان پروژه بین المللی معرفی شود.
رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در خصوص فروش 39 تن آب سنگین به روسیه گفت: قدم های آخر فروش آب سنگین به روسیه در حال برداشته شدن است اما هنوز نهایی نشده است.
کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته تصریح کرئ: فروش 39 تن آب سنگین به روسیه در حال طی مراحل نهایی است و مبلغ آن به یورو پرداخت می شود ضمن اینکه آب سنگینی که به آمریکا فروختیم هم به یورو دریافت شد.

202/201

کد خبر: 673428

وب گردی

وب گردی