انجمن مردم نهاد بلوطبان به عنوان یکی از گروه های زیست محیطی کشور از تاریخ ۱۴مردادماه ۱۳۹۴ با عزم اعضای دلسوز طبیعت محجور مانده لرستان، شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ️این انجمن مردم نهاد فعالیت عملی خود را با توجه به نیاز مبرم برای کمک به اطفاء حریق جنگل های لرستان و همچنین دامنه گسترده این معضل انسانی آغاز کرد و با دست خالی و همت اعضای دلسوز و فعال خود توانست با حضور فعال و مثمرثمر در اطفای حریق جنگل های بلوط به محیط زیست لرستان کمک کند پس از آن با انسجام بیشتر ،کمک و دلسوزی دیگر داوطلبانی که به انجمن ملحق شدند توانست اهداف زیست محیطی خود را بیشتر کند.

این انجمن متشکل از چهار کارگروه به شرح زیراست.
کارگروه اطفاء حریق
کارگروه کاشت و نگهداری بلوط
کارگروه پاکسازی و بازیافت
کارگروه صیانت از وحوش
علاوه بر این چهارکارگروه، گروه روابط عمومی و تبلیغات نیز برای پیشبرد اهداف هماهنگ با چهارگروه قدم برمی دارد.

این انجمن مردم نهاد با حضور در فعالیت های میدانی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش های محیط زیستی قدم های مفید و تاثیرگذاری برداشته است.انجمن بلوطبان در حالی یک سالگی خود را جشن گرفت که نسبت به عمر کوتاه خود کارنامه ی پرباری دارد که از جمله این اقدامات میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

حضور در بیش از 37 عملیات داوطلبانه اطفا حریق برای ادای دین به طبیعت، زیبایی های زمین و حفظ آن

برگزاری بیش از هفت برنامه ی پاکسازی درون شهری ، برون شهری و کارگاه های آموزشی در این مورد

احداث یکی از بهترین نهالستان های کاشت گونه های بومی لرستان با بیش از ۹۰۰۰گلدان نهال بلوط و ۱۰۰۰گلدان از گونه های بومی دیگر برای کاشت در عرصه های طبیعی

ساخت آشیانه و رها سازی پرندگان دریاچه کیو باهمراهی انجمن طلایه داران زاگرس

برگزاری پویش "طبیعت یار" برای نو ها و پاکی زمین و همچنین پویش "کودکان طبیعت یار" برای نهادینه کردن اموزه های محیط زیستی در کودکان

نجات درختان بلوط ریشه کن شده بر اثر سیل زمستان گذشته و کاشت آن ها در محل مناسب

انجام برنامه های پاکسازی در دو برهه زمانی ماه محرم و تبلیغات انتخاباتی۱۳۹۴ برای پاکسازی خیابان ها و محیط های مورد نظر مراسمات جهت فرهنگ سازی عمومی

علاوه بر این با حضور در جشن کاغذ و همکاری با شهرداری خرم اباد توانست قدم مثبتی در زیباسازی شهر و فرهنگ سازی محیط زیستی بردارد.
پاکسازی پیرامون آبشار بیشه با همکاری بلوطبانان خرم آبادی و دورودی

همچنین بلوطبانان در شهر دورود با برگزاری مسابقه نقاشی کودک و محیط زیست، کارگاه اموزشی آشنایی با گیاهان دارویی و روش های حفظ انها و پاکسازی و کاشت نهال به طبیعت، ادای دین می کنند.

این انجمن مردم نهاد در فعالیت های میدانی مشترک بسیاری با سازمان های دولتی همکاری کرده تا با اموزش و فرهنگ سازی بتواند باری از روی دوش دردناک زمین بردارد.....


این انجمن که با شعار #دلسوزی_مابرای_طبیعت_وظیفه_ماست" در راه حفظ محیط زیست و زمین زیبا تلاش می کند ، دست تمامی افراد دلسوز و دوستدار طبیعت را برای کمک به محیط ‌زیست و منابع طبیعی اطرافمان به گرمی می فشارد تا برنامه های آتی خود را برای کمک به زمین منسجم تر و قدرتمندتر عملی کند،همچنین با کمال میل آماده مشارکت حداکثری در برنامه های دیگر انجمن ها برای حفظ، صیانت و کمک به طبیعت است.
انجمن استانی بلوطبان هم اکنون در دو شهر خرم آباد و دورود فعالیت های میدانی دارد.

#من_یک_بلوطبانم.

105105

کد خبر: 673514

وب گردی

وب گردی