امیدی برای درمان ۲ میلیون زوج نابارور/ ۸۵ درصد هزینه درمان ناباروری روی دوش دولت افتاد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تمامی زوج های نابارور در کشور می توانند در بحث هزینه های خود از پوشش طرح تحول سلامت بهرمند شوند. 85 درصد تعرفه دولتی خدمات ناباروری برای همه زوج های نابارور در نظر گرفته شده است و این افراد با رعایت دستورالعمل و جنبه های طبی و تخصصی لازم می توانند از این امکانات استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز نشست خبری معاون درمان وزارت بهداشت به مناسبت هفته دولت در وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر محمد اقاجانی درباره اقدامات جدید وزارت بهداشت در زمینه ناباروری گفت: در حدود 2 میلیون زوج نابارور در ایران وجود دارد و از برنامه های مهم سیاست های کلان جمعیتی درمان این افراد است. تمامی زوج های نابارور در کشور می توانند در بحث هزینه های خود از پوشش طرح تحول سلامت بهرمند شوند. 85 درصد تعرفه دولتی خدمات ناباروری برای همه زوج های نابارور در نظر گرفته شده است و این افراد با رعایت دستور العمل و جنبه های طبی و تخصصی لازم می توانند از این امکانات استفاده کنند.

او افزود: اعتبار اختصاص داده شده به این خدمات در حدود 105 میلیارد تومان است و 2 میلیون زوج نابارور در سراسرکشور می توانند با توجه به نیازهای درمان و ظرفیت مراکز از این خدمات استفاده کنند. در زمستان گذشته فقط بخشی از این زوج ها می توانستند از این خدمات استفاده کنند. امیدواریم بتوانیم این خدمات را تحت پوشش خدمات بیمه ای ارائه کنیم.

معاون درمان با اشاره به خدمات تخصصی در زمینه ناباروری گفت: برای مثال انجام ای وی اف در بخش دولتی یک میلیون و 700 تومان هزینه دارد و وزارت بهداشت 85 درصد هزینه ای وی اف را تحت پوشش قرار می دهد یعنی به ازای خدمات ای وی اف به زوج های نابارور یک میلیون و 700 تومان یارانه اختصاص داده می شود و این افراد باید 15 درصد هزینه باقی مانده را(در حدود 300 هزار تومان) پرداخت کنند.

20106

کد خبر: 673538

وب گردی

وب گردی