اسکار دانشجویی برندگانش را شناخت

17 فیلم در 7 شاخه به عنوان برندگان اسکار دانشجویی سال 2016 معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیو به نقل از ورایتی، برندگان اسکار دانشجویی در حالی اعلام شد که برای اولین بار شاخه‌های بهترین فیلم داستانی، انیمیشن و مستند خارجی نیز به این رویداد سینمایی اضافه شده بود.

در بخش «آلترناتیو» جوایز اسکار دانشجویی جایزه اول به «همه این صداها» به کارگردانی «دیوید هنری گرسون» از موسسه فیلم آمریکا رسید و «ابر کومو» ساخته «یون ان‌جی» از کالج نیویورک و «دختر قو» ساخته «جانی کافین» از دانشگاه ماهاریشی به ترتیب برندگان جایزه دوم و سوم معرفی شدند.

در شاخه بهترین انیمیشن «Die Flucht» به کارگردانی «کارتر بویس» جایزه اول را دریافت خواهد کرد و «روزی روزگاری یک خط» به کارگردانی «آلیسا جاسینا» و «برآورده‌کننده آرزو» ساخته «اکو وو» دوجایزه دیگر را کسب کردند و جایزه بهترین مستند جوایز اسکار دانشجویی سال 2016 میلادی به «افسانه‌ها» به کارگردانی «رونگفی گو» از دانشگاه نیویورک رسید.

«این فقط یک اسلحه است» از «برایان رابو» نیز جایزه اول شاخه بهترین فیلم داستانی و «ابداع اعتماد» ساخته «الکس شاد» از دانشگاه فیلم و تلویزیزیون مونیخ به عنوان بهترین فیلم خارجی اسکار دانشجویی انتخاب شد و جایزه دوم و سوم بخش بهترین فیلم خارجی که برای اولین بار به شاخه‌های اسکار دانشجویی اضافه شده است نیز به ترتیب به «مستاجرها» به کارگردانی «کلارا کوچانسکا» (مدرسه ملی فیلم، تلویزیون و تئاتر لهستان) و «جایی که جنگل تمام می‌شود» از «فلیکس آرنز» (دانشگاه فیلم بابلسبرگ آلمان) رسید.

همچنین در شاخه جدید بهترین انیمیشن خارجی «Ayny» ساخته «احمد صالح» (آکادمی هنرهای رسانه‌ای کلن، آلمان) و در شاخه بهترین مستند خارجی «زیباترین زن» از «مایا سارفاتی» از دانشگاه تلاویو رژیم صهیونیسنی به عنوان برنده انتخاب شدند.

تمامی برندگان اسکار دانشجویی واجد شرایط رقابت در بخش مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه و فیلم کوتاه اکشن زنده در هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهند بود.

از مهمترین چهره‌هایی که از طریق جوایز اسکار دانشجویی به دنیای سینما معرفی شدند می‌توان به «پیتر داکتر»، «کری فوکاناگا»، «جان لستر»، «اسپایک لی»، «تری پارکر» و «رابرت زمکیس» اشاره کرد.

مراسم اعطای جوایز اسکار دانشجویی به برگزیدگان روز 22 سپتامبر در سالن سینمای «ساموئل گلدوین» لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
503502

کد خبر: 673620

وب گردی

وب گردی