دانشگاه یونن چین علاقمند به بالا بردن سطح همکاری ها با سازمان «سمت»

پروفسور ژانگ لی، معاون رئیس دانشگاه یونن، و هیئت همراه، با حضور در محل ساختمان سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، با احمد احمدی رئیس این سازمان و معاونان «سمت» دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر موسوی مشاور رئیس سازمان در امور بین‌الملل، در دیدار با هیئت چینی به معرفی فعالیت های «سمت» پرداخت و گفت: «سازمان سمت یک سازمان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است و همچنین به عنوان یک انتشارات نیز فعالیت می‌کند. این سازمان با کشورهایی چون عراق، روسیه، لبنان، چین، هند، تاجیکستان، هند، آذربایجان، انگلستان و آلمان همکاریهای دوجانبه دارد و تاکنون بالغ بر 60 عنوان از کتاب های تألیفی استادان افغان را چاپ و منتشر کرده و برای استفاده دانشجویان افغانستان در اختیار آنها قرار داده است.
او گفت: «در کشور چین نگاه ویژه‌ای به موضوع جاده ابریشم و احیاء آن می‌شود که ایران و چین در این خصوص رابطه تاریخی طولانی ای دارند و تمرکز فعلی در احیای جاده ابریشم بر اقتصاد و تجارت معطوف است، ولی همکاری های علمی و فرهنگی نیز می‌تواند به این موضوع افزوده شود و سازمان «سمت» و دانشگاه یونن می توانند با تألیف و انتشار کتابی با موضوع فرهنگ هر دو کشور برای آشنایی مردم ایران و چین با فرهنگ کشورهای یکدیگر، قدم مهمی در این راستا بردارند.
در ادامه پروفسور ژانگ لی ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان «سمت» گفت: «پس از بررسی ها متوجه شدیم که سمت یکی از سازمان های معروف در داخل کشور و در میان کشورهای منطقه است. دانشگاه یونن از همکاری با این سازمان بسیار خرسند است و یکی از دلایل حضور ما در اینجا پیگیری توافق‌نامه همکاری تألیف مشترک دو کتاب به زبان فارسی و دو کتاب به زبان چینی و توافق برای همکاری در چاپ کتاب های درسی آموزش زبان چینی برای دانشجویان ایرانی در ایران توسط سازمان «سمت» است.
در ادامه بازدید، دکتر هاجری معاون پژوهشی «سمت» در دیدار با هیئت چینی ضمن اشار به درجه علمی «سمت» در سطح کشور و جهان، به جایگاه علمی دانشگاه یونن نیز اشاره کرد و گفت: «دانشگاه یونن از دانشگاه های موفق کشور چین است و ما تمایل داریم در حوزه زبان و فرهنگ با این دانشگاه همکاری داشته باشیم. از سوی دیگر مطلع هستیم که دانشگاه یونن سالانه 600 عنوان کتاب چاپ اول منتشر می کند که مایل هستیم از تجربیات انتشارات این دانشگاه در این خصوص استفاده کنیم.
در پایان هیئت چینی در جلسه‌ای با دکتر احمد احمدی رئیس سازمان «سمت» درباره برنامه های آینده و همکاری های دوجانبه بحث و گفتگو کردند.

20104

کد خبر: 673727

وب گردی

وب گردی