عملکرد لوزانو قابل قبول بود/ کسی را به زور در تیم ملی نمی تواند نگه داشت/ظریف یکی از بهترین لیبروهای جهان است

محمد رضا رمضان پور-سرمربی تیم ملی جوانان گفت: لوزانو اگردر تیم ملی  بماند میتواند افتخارات خوبی برای تیم ملی ایران کسب کند.

بهروز عطایی،سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص عملکرد تیم ملی در المپیک ریو و رفتن لوزانو و خداحافظی ملی پوشان با خبرنگار ایسکانیوز به گفت و گو پرداخت

عملکرد تیم ملی والیبال ایران در المپیک ریو چگونه دیدید؟

مسابقات والیبال المپیک در سطح بسیار بالایی برگزارشد تمام تیم های حاضر در المپیک با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده به این مسابقات آمده بودند. تیم ملی ما هم از این موضوع مستثنی نبود ، همه تیم ها با تمام قدرت آمده بودند تا در المپیک نتیجه خوبی را کسب کنند. تیم ملی والیبال ما هم که پس 50 سال به المپیک راه یافته بود عملکرد بسیار خوبی را از خود برجا گذاشت.

تیم ملی از همان انتخابی المپیک نشان داد که شایستگی حضور در المپیک را دارد و در گروه خود بالاتر از فرانسه به عنوان تیم دوم راهی المپیک شد. در المپیک هم با تلاش ها ملی پوشان و ایستادگی کادر فنی تیم ملی باعث شد تیم ملی ایران به جمع 8 تیم برتر صعود کند. به نظرم بهترین نتیجه را در المپیک کسب کردیم چرا که والیبالیست های ما پس از چندین سال به المپیک رفتند و در جو چنین مسابقاتی قرار گرفتند. در حقیقت نتیجه تیم ملی والیبال قابل قبول بود. درست است انتظارات از تیم ملی بیشتر از این ها بود ولی باید واقع بین باشیم و همه چیز را در نظر گرفت و بعد قضاوت کنیم.

عملکرد لوزانو در مدت زمان حضورش در تیم ملی چگونه بود؟

لوزانو از زمانی که تیم ملی والیبال را در اختیار گرفت، نتایج و عملکرد خوبی را داشته است در واقع آمار او در مسابقاتی که برگزار شده بود کارنامه قابل قبولی را داشته است. مهم ترین هدف لوزانو المپیک 2016 ریو بود به همین خاطر بازی های خوبی را از تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک شاهد بودیم. بعد از مسابقات انتخابی المپیک لوزانو و تیم ملی فرصت آنچنانی را نداشتند تا برای مسابقات لیگ جهانی آماده شوند.

لوزانو هم که شرایط را این گونه دید، لیگ جهانی را به عنوان مسابقات مقدماتی و تدارکاتی انتخاب کرد تا تیمی منسجم را راهی المپیک کند. به عقیده من این تصمیم لوزانو بهترین تصمیم برای تیم ملی والیبال بود چرا ما باید به یک شکلی خودمان برای مسابقاتی که بعد از 50 سال به آن دست یافته بودیم آماده می کردیم.

المپیک یکی بزرگترین و سخت ترین میادین رقابت ها است که باید برای شرکت در آن با آمادگی هرچه تمام وارد آن شد تیم ملی والیبال ایران نیز با تدبیری که لوزانو به خرج داد توانست با قدرت و خوب در المپیک ظاهر شود و به جمع 8 تیم برتر صعود کند و در نهایت پنچم شود. به نظرم این بهترین نتیجه ای است که ما در المپیک پس از این همه سال کسب کردیم.

با پایان یافتن المپیک زمزمه های جدایی لوزانو به گوش میرسد نظر شما در این مورد چیست؟ آیا بماند بهتر است یا برود؟

در خصوص ماندن یا رفتن لوزانو بنده فقط میتوانم نظر بدهم زیرا تصمیم گیرنده نهایی فدراسیون است، در مجموع عملکرد لوزانو قابل قبول بوده و اگر به نظرم بماند میتواند افتخارات خوبی برای تیم ملی ایران کسب کند. اما همان طور که گفتم تصمیم نهایی را فدراسیون می گیرد در واقع فدراسیون باید ببیند آن چیزی که می خواهد لوزانو می تواند برآورده کند یا نه به نظرم آقای داورزنی و اعضای فنی فدراسیون بهترین تصمیم رابرای تیم ملی خواهند گرفت.

چرا با وجود فرهاد ظریف در تیم ملی لوزانو از او در بازی ها استفاده نکرد؟

فرهاد ظریف بی شک یکی از بهتری لیبرو های جهان است و هیچ کس نمیتواند خوب بودن او را کتمان کند. در ترکیب قرار ندادن او نظر لوزانو بوده و باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت چرا صلاح تیم در دستات اوست. اما باید بررسی شود و از نظر فنی کندو کاو شود تا ببینیم چرا بعد از این همه سال زحمت در تیم ملی چرا در بازی های المپیک از وی استفاده نشد.

بعد از مسابقات المپیک بعضی از والیبالیست ها خداحافظی کردند از تیم ملی آیا تصمیم درستی گرفتند یا عجولانه تصمیم گرفتند؟

این یک امر طبیعی است که بعد از هر المپیک بعضی از بازیکنان به دلیل بالا بودن سن آنها و یا به دلایل مختلف از تیم ملی کنار می روند و نفرات جدید جایگزین آن ها می شود. در حال حاضر دو والیبالیست تیم ملی به صورت جدی از تیم ملی خداحافظی کردند که یکی شهرام محمودی است که قطعا شهرام به خاطر آسیب های کهنه ای که دارد دست به همچین کاری زده تا آن آسیب ها را مداوا کند و به حرفه خود در تیم های باشگاهی ادامه دهد.

دومین نفری که به صورت رسمی از تیم ملی خداحافظی کرده است مهدی مهدوی است که دلایل مهدی شخصی است و کسی هم نمی تواند در تصمیمات او دخالت کند بالاخره به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی تواند در اختیار تیم ملی باشد و با تصمیم شخصی خود از تیم ملی کنار رفته است. در تیم ملی کسی را نمیتوان به زور نگه داشت زیرا کسی که در تیم ملی می ماند بار سنگینی بر روی دوش دارد و باید تمام تلاش خود را بکند.

بهروز عطایی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی با رویه که در پیش گرفته است بتواند به موفقیت های بزرگ دست یابد. برای کسانی هم که در تیم ملی زحمت کشیده اند آرزوی موفقیت دارم.

601/402

کد خبر: 673779

وب گردی

وب گردی