یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:  استفاده از اس 300 در مناطق حیاتی و حساس کشور حق ماست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از پدافند هوایی در نقطه حساس کشور همچون فردو یک حق طبیعی است گفت:‌ در حال حاضر مسئولان به دنبال استقرار سامانه اس ۳۰۰ در مراکز حساس هستند که این می‌تواند شامل فردو شود که هنوز استقرار نیافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ولی الله نانواکناری با تاکید بر اینکه هر کشوری حق استفاده از سیستم های پدافند زمینی و هوایی را دارد گفت: ما می‌توانیم از امکاناتمان برای پدافند استفاده کنیم که از جمله آن اس ۳۰۰ است. بر این اساس مسئولان بنا بر تشخیص می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور از سامانه ضدهوایی اس ۳۰۰ استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این رابطه مسئولیتی برای هیچ کشوری وجود ندارد گفت:‌این حق مسلم همه کشورهاست که از پدافند استفاده کنند؛ در حال حاضر برای این موضوع برنامه ریزی نشده ولی دنبال استفاده از این سامانه هستیم که می‌تواند شامل فردو و یا هر قسمت هوایی و حساس کشور شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما برای استفاده از سامانه ضد هوایی اس ۳۰۰ هیچ منعی نداریم و می‌توانیم همچون سایر کشورها از سامانه اس ۳۰۰ در نقاط حساس و حیاتی استفاده کنیم.

202/201

کد خبر: 673802

وب گردی

وب گردی