فیضی:  لزوم ورود وزارت کشور و نهادهای نظارتی به موضوع اجتماعات و میتینگ‌های سیاسی عده‌ای از دولتمردان سابق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با درخواست از وزیر کشور به منظور توجه به سخنرانی‌های دولتمردان سابق در شهرهای مختلف در نطق میان دستور مطرح کرد: این سخنرانی‌ها نمی‌تواند چیزی جز تبلیغات انتخاباتی زودهنگام باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد فیضی در نشست علنی امروز(10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به اجتماعات و میتینگ‌های سیاسی که عده‌ای از دولتمردان سابق در شهرهای مختلف برگزار می‌کنند، گفت: از وزیر کشور و نهادهای نظارتی استدعا دارم که این سخنرانی‌ها را مدنظر قرار دهند چراکه نمی‌تواند چیزی جز تبلیغات انتخاباتی زودهنگام باشد، لذا رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات را به همه کاندیدهای احتمالی در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر توصیه می‌کنم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، میر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از پیگیری ها و اعلام میزان فیش‌های نجومی به مردم و موضع‌گیری ریاست‌جمهوری در این خصوص نهایت تشکر را دارم اما این را هم بدانید که مردم پیگر هستند که در این مورد چگونه تصمیم‌گیری و برخوردهای خواهد شد و نوع برخورد با آن‌ها باید به استحضار مردم برسد.

وی افزود: از وزیر اقصاد می‌خواهم که به وضعیت سپرده‌گذاران ثامن الحجج توجه کند و نسبت به خواسته واقعی و مطالبات به حق آن‌ها بی‌تفاوت نباشند، همچنین وزیر جهاد کشاورزی باید بداند پول گندم کشاورزان مانده لذا تقاضا دارم، پاداش خودکفایی کشوردر زمینه گندم را با بی‌محلی به کشاورزان ندهید، همچنین سیاست‌های صادراتی در مورد سیب‌زمینی با گذشت 5 ماه از سال هنوز مشخص نیست و باید مشخص شود تکلیف یارانه‌های صادراتی سیب‌زمینی چه خواهد شد؟ بنابراین با شفاف‌سازی سیاست‌های صادراتی تجار و صادرکنندگان را یاری دهید.

نماینده مردم اردبیل، نمین، میر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشاورزان و سیب‌زمینی‌کاران اردبیل محصول خود را به نصف بهای تمام شده می‌فروشند و به دلیل ضرر هیچگونه انگیزه‌‌ای برای برداشت و فروش ندارند لذا خواهش می‌کنم در مورد خرید سیب زمینی از کشاورزان تصمیم استراتژیک گرفته شود چراکه بخش اعظمی از سیب‌زمینی‌های اردبیل من‌بعد برداشت خواهد شد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از گذشت 12 سال پیشرفت نه چندان جالب راه آهن اردبیل میانه و حتی رفتن به سمت در حد متوقف پروژه، نمی‌تواند چیزی جز بی‌توجهی و نامهربانی شما به مردم حوزه انتخابیه باشد، پروژه راه آهن اردبیل - میانه جزو تعهدات سفر ریاست جمهوری است و با پیگیری‌هایی انجام شده مشخص است تاکنون در این زمینه هیچ گونه اقدامی جهت تامین منابع از طریق فاینانس خارجی نشده و به هیچ وجه قابل‌قبول نیست که حدود 400میلیارد تومان هزینه صرف شده ناتمام بماند.

نمایند مردم اردبیل اضافه کرد: وزارت راه و سازمان برنامه وبودجه باید به مسیرهای ریلی، جاده‌های شهری و راه‌های روستایی به‌عنوان ابزاری برای توسعه بنگرند نه آنکه توسعه اقتصادی فعلی شهرها را مقدمه‌ای برای اتمام پروژه‌های راه آهن در نظر بگیرند.

فیضی از نمایندگان برای تصویب یک فوریتی و از اعضای کمیسیون اقتصادی به دلیل تصویب کلیات منطقه آزاد تجاری تشکر کرد و با بییان اینکه استان‌های مرزی و محروم نیازمند نگاه مهربان مسئولان و نمایندگان مجلس هستند، گفت: توسعه مناطق به دلیل تسهیل مبادلات، ایجاد شرایط قانونی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، معافیت‌های مالیاتی، انگیزه دادن به سرمایه‌گذاران، توسعه صادرات اتفاق خوشایندی است که منجر به نتایج قابل توجه‌ای در مناطق مرزی خواهد شد و مردم استان اردبیل به ویژه اهالی شمال اردبیل به این نگاه شما نیاز دارند.

وی ادامه داد: به دلیل تاسیس رشته زبان آذری در دانشگاه نهایت قدردانی و تشکر را از دولت دارم اما اهالی شریف، غیور و شهیدپرور آذربایجان خواهان اجرای کامل اصل 15 قانون اساسی هستند لذا تدریس ادبیات آن‌ها در مدارس جزئی از اصول مغفول قانون اساسی است امیدوارم تاسیس رشته آذری در دانشگاه مقدمه‌ای برای اجرای کامل این اصل باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خطاب به وزیر نیرو، گفت: آیا از وضعیت شبکه فاضلاب شهری و روستای اردبیل با خبر هستید؟ اردبیل در این مورد به نگاه ویژه نیاز دارد، شبکه موجود فاضلاب شهری بسیار فرسوده است و بسیاری از نقاط شهری فاقد شبکه فاضلاب هستند و ای کاش برخی از مسئولان شهری به اندازه جناب خان به‌عنوان یک شخصیت عروسکی تلویزیونی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین‌ها توجه داشتند.

202

کد خبر: 673954

وب گردی

وب گردی