آخرین وضعیت رشته های گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از زبان ابطحی

دکتر علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: 26 فارغ التحصیل پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با قرار گرفتن در جمع 2.5 درصد برتر فارغ التحصیلان این رشته، مستقیماً و بدون گذراندن طرح می توانند وارد مقاطع تخصصی شوند و از این حیث دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول را در بین دانشگاه های پزشکی کشور به دست آورده است.

به گزارش ایسکانیوز، ابطحی با بیان اینکه حوزه علوم پزشکی دانشگاه کیفیت را در دو جبهه آموزش و درمان اجرا کرده است، گفت: کماکان امر بهبود کیفیت رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به طور مستمر ادامه دارد.

معاون علوم پزشکی افزود: در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان ها و اجرای استانداردهای اعتباربخشی در سال جاری، جلسات هم اندیشی با روسای واحدها و روسا و مدیران بیمارستان ها برگزار می شود.

دکتر ابطحی با بیان اینکه در تاریخ 14 و 15 شهریور سال جاری روسای واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و روسای بیمارستان ها و مدیران ذیربط در تبریز گردهم میا آیند، اظهار داشت: این همایش در جهت استمرار ارتقای درمان، آموزش و اجرای ضوابط و مقررات دفاتر EDO (مرکز توسعه آموزش)، توانمندسازی هیات علمی و اداره امور بیمارستان ها براساس اصول اقتصاد درمان است.

وی افزود: در سال گذشته براساس تلاش مستمر مسئولان بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی و پشتکار ستودنی کادر پرستاری، 7 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی در ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به درجه یک کشوری نائل شدند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تلاش همچنان ادامه دارد تا ارتقای کیفیت و ایمنی بیمارستان، کسب رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش، با جذب 500 عضو هیات علمی، ایجاد 50 دفتر مرکز توسعه آموزش (EDO) و 50 مرکز مهارت بالینی موفق شده که سطح آموزشی را برای دانشجویان به طور چشمگیری ارتقا دهد.

دکتر ابطحی با بیان اینکه در سایه همین تلاش ها 26 نفر از دانشجویان پزشکی این دانشگاه در زمره 2.5درصد فارغ التحصیلان این رشته قرار گرفته اند، گفت: این موضوع جای خرسندی دارد و پاسخ مناسبی به تلاش های ارتقای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه واحدهای دندانپزشکی تهران و اصفهان در ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهران در 8 گروه از 28 گروه کشوری به درجه برتر رسیده اند، اظهار داشت: این موضوع در سطح کشور دارای ارزش بالایی بوده و باعث افتخار است.

ابطحی با اشاره به اینکه نتیجه امتحانات جامع پیش‌کارورزی و جامع علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی 93.4درصد در سطح کشور قبولی داشته، گفت: قبولی 93.4درصدی در سطح کشور، از نُرم مورد انتظار بالاتر است. ضمن اینکه متوسط نمرات قبولی نیز در واحدها به طور چشمگیری افزایش داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز دانشجویان برتر کشوری در واحدهای قشم، کیش و دانشکده داروسازی تهران معرفی شده و مورد تقدیر دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.

دکتر ابطحی از همکاری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت حمایت و نظارت بر فعالیت های حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

20101

کد خبر: 674052

وب گردی

وب گردی