میرزاده: پاکدامنی و رعایت مقررات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اصل تداوم همکاری با روسای واحدها است

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، روسای واحدهای استان آذربایجان شرقی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و برخی از معاونان دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی در این جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه، گفت: هدف از برگزاری این جلسات استفاده از خرد جمعی، مشورت و آگاهی از عملکرد واحدها و اجرای بخشنامه ها است.

وی با بیان اینکه مدیریت در دانشگاه‌آزاد اسلامی مشارکتی و مشورتی است، گفت: راهبرد ما در این دانشگاه استفاده از خرد جمعی، مشورت و تمرکز زدایی است، در همین راستا 21 شورای راهبردی متشکل از افراد با تجربه و متخصص در دانشگاه‌ازاد اسلامی تشکیل شده است، که شورای مرآت یکی از همین شورا ها است که تمامی بخشنامه ها قبل از ابلاغ در این شورا مطرح و بررسی می شود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه نام دانشگاه آزاد اسلامی از سه بخش دانشگاه، آزاد و اسلامی تشکیل شده است، گفت: تمام مسولان و مدیران دانشگاه‌آزاد اسلامی همانطور که در نام این دانشگاه آمده، باید در جهت توسعه علمی، آزاد اندیشی و اسلامی بودن این دانشگاه تلاش کنند.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه کلیه مسولان دانشگاه باید در اجرای امور محوله همواره خدا را در نظر داشته باشند، گفت: پاکدامنی و رعایت مقررات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی یک امر جدی است و شاخص و اصل تداوم همکاری با روسای واحدها است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌آزاد اسلامی متعلق به مردم است، گفت: اغلب مسولان دانشگاه آزاد اسلامی دلسوز این مجموعه هستند و امور مربوطه را به خوبی انجام می دهند زیرا عدم داسوزی خیانت بزرگی است، چراکه این مجموعه متعلق به مردم است.

دکتر میرزاده با اشاره به پررنگ بودن مقوله فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ‌درواقع توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی است و تمام مجموعه دانشگاه به کار فرهنگی به عنوان یک سرمایه بزرگ توجه می کند و واحدهای دانشگاهی باید به توسعه کار فرهنگی اهتمام جدی بورزند.

انگجی: 23 درصد دانشجویان استان آذربایجان شرقی در دانشگاه‌ازاد اسلامی این استان حضور دارند

در ادامه جلسه دکتر انگجی رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این استان گفت: استان آذربایجان شرقی دارای 23 واحد، 2 مرکز و 14 آموزشکده سما، 3 هزار و 315 عضو هیات علمی همگن، بیش از 283 هزار فارغ التحصیل و ... است.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: استان آذربایجان شرقی دارای 155 دانشگاه و مرکز آموزش عالی است که 23 درصد دانشجویان این استان در دانشگاه‌ازاد اسلامی حضور دارند.

انگجی به فعالیت های دانش بنیان این استان اشاره کرد و افزود: کلیه واحدهای استان آذربایجان شرقی توجه جدی به شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد داشته اند که در همین راستا بسیاری از محصولات آنان نیز در نمایشگاه فن بازار به عرضه گذاشته شد.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان امام سجاد تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد از امور عمرانی بیمارستان سجاد انجام شده است، و امر تجهیز این بیمارستان در دست اجرا است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی: با حضور دکتر میرزاده، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ارتقا پیدا کرده است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسینی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این استان گفت: متاسفانه پیش از این دانشگاه آزاد اسلامی استان علیرغم امکانات و فرهیختگان جایگاه واقعی خود را نداشت که با حضور دکتر میرزاده و دکتر انگجی جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ارتقا پیدا کرد و تعامل خوبی میان دستگاه های دولتی این استان ایجاد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا با توجه به جامعیت واحد تبریز دانشکده الهیات و معارف در واحد تبریز راه اندازی شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیاری از رشته های علوم انسانی همانند گذشته مورد استقبال واقع نمی شوند، گفت: امیدواریم با به روز رسانی و بازنگری رشته های علوم انسانی و جدید کردن سرفصل های این رشته ها بتوان جذابیت برخی از رشته های علوم انسانی را افزایش داد.

رهنما: مسولان بخشنامه ها و مقررات دانشگاه را با دقت و جدیت مطالعه کنند

در ادامه جلسه دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه‌آزاد اسلامی ضمن تشکر از زحمات استان آذربایجان شرقی گفت: از همکاران و مسولان خواستاریم تا بخشنامه ها و مقررات دانشگاه را با دقت و جدیت مطالعه کنند و پیشنهادات خود را همواره به صورت مکتوب به سازمان مرکزی ارسال کنند.

وی در خصوص چابک سازی واحدها گفت: بحث جابک سازی را هیات امنای استان به کمیسیون دائمی تفویض اختیار کرده است چراکه هر استانی شرایط و موقیعیت استان خود را بهتر می شناسد.

رهنما با اشاره به بودجه پژوهشی گفت: با احتساب یک سوم حقوق و دستمزد اعضای هسات علمی، حدود 21 درصد به صورت مستقیم و غیر مستقیم صرف پژوهش می شود.

دادکان: امروز ورزش در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه شده است

در ادامه دکتر دادکان معاون ورزش دانشگاه‌آزاد اسلامی ضمن تشکر از حمایت های دکتر میرزاده در بخش ورزش دانشگاه گفت: خوشحالم که امروز ورزش در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه شده است.

وی به مدال آوران دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک 2016 گفت: از 8 نفری که در المپیک مدال طلا، نقره وبرنز آورده اند 5 نفر آنها از دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند که در همین ماه هدیه هایی که دانشگاه آزاد اسلامی (10 میلیون تومان هدیه نقدی، استخدام در دانشگاه و ادامه تحصیل رایگان) وعده داده بود به زودی محقق خواهد شد تا تشویقی برای بقیه ورزشکاران باشد.همچنین آقایان سلیمی و عابدینی که با ناداوری از کسب مدال جا مانده اند نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وحیدی: ثبت کد شناسایی تدریس اساتید به منظور ساماندهی اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر وحیدی سرپرست مرکز امور هیات علمی دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه جلسات هیات ممیزه دانشگاه هر هفته به صورت مرتب برگزار می شود، گفت: از زمانیکه پرونده ارتقا اعضای هیات علمی در سازمان مرکزی ثبت می شود در مدت حداکثر دو ماه بررسی و اظهار نظر می شود و در خوشبختانه در حال حاضر در خصوص ارتقا صفی وجود ندارد.

وی همچنین در راستای ساماندهی اعضای هیات علمی و اساتید از مسولان خواست تا توجه بیشتری به ثبت کد شناسایی تدریس اساتید داشته باشند.

مصدق: ابلاغ آیین نامه انظباطی کارکنان تا پایان سال

دکتر مصدق مدیرکل حقوقی دانشگاه‌آزاد اسلامی از ابلاغ آیین نامه انظباطی اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: این آیین نامه جایگاه و پایگاه قانونی دارد و برخواسته از آیین و مقررات انتظامی اعضای هیات علمی مصوب مجلس شورای اسلامی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و توسط هیات وزیران به تصویب رسیده است.

مدیرکل حقوقی دانشگاه‌آزاد اسلامی در خصوص دو شغله بودن کارمندان و اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: کسانیکه در دانشگاه چندین وظیفه از جمله پست سازمانی و عضویت در شوراها داشته باشند دو شغله محسوب نمی شوند بلکه کسانیکه در داخل دانشگاه و خارج از آن دارای دوشغل تمام وقت هستند در این دسته قرار می گیرند که حکم آن اخراج از دانشگاه است.

وی همچنین از ابلاغ آیین نامه انظباطی کارکنان تا پایان سال خبر داد.

اجرای کارنامه سلامت دانشجویان، آیین نامه خلاصه سازی مدارک فارغ التحصیلان برای ثبت دیجیتال، هزینه انصراف از تحصیل، افزایش حق الزحمه کارشناسان ساها، تشکیل کانون های پیشگیری از سرطان، شیوه نامه اجرایی ساها، توضیحاتی در خصوص رشته های پژوهش محور و ... از دیگر مواردی بود که توسط دکتر صامت مدیرکل امور دانشجویی، دکتر اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی، دکتر ایرانبخش مدیر کل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است در این جلسه روسای شوراهای تخصصی نظیر شورای پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی، برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان، اداری و مالی، عمران، امور بین الملل و روسای واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحدها و شوراها به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

20101

کد خبر: 674059

وب گردی

وب گردی