رئیس جمهور برکنار شده برزیل به دادگاه عالی شکایت می‌کند

رئیس جمهور سابق برزیل قصد دارد در اعتراض به برکناری اش توسط مجلس سنا، به دادگاه عالی این کشور شکایت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، خوزه ادواردو کاردوزو وکیل دیلما روسف رئیس جمهور سابق برزیل تاکید کرد: روسف به تصمیم سنا برای برکناری اش از پست ریاست جمهوری به دادگاه عالی شکایت می کند.

به گزارش تسنیم، مجلس سنای برزیل با شصت و یک رای موافق در برابر بیست رای مخالف، به برکناری دیلما روسف رئیس جمهور این کشور رای داد.

روسف به اتهام سوء استفاده غیرقانونی از بودجه ملی از قدرت برکنار شده است. با برکناری روسف، به 13 سال حکومت چپگراها در برزیل پایان داده شد.

روسف در صورت کسب 28 رای، یک رای بیش از یک سوم آراء مجلس سنا، می‌توانست در پست ریاست جمهوری باقی بماند.

اولین رئیس جمهور زن برزیل متهم است که در آستانه برگزاری انتخابات عمومی سال 2014، که دومین دوره ریاست جمهوری او بود، با تخطی از قانون بودجه، هزینه‌های دولتی را در راستای فعالیت تبلیغاتی خود افزایش داده و آمار دولتی را دستکاری کرده است. وی این اتهامات را رد کرده است.

با برکناری روسف، میشل تمر، معاون رئیس جمهوری برزیل، که به دشمن وی تبدیل شده است، سوگند یاد کرد و تا سال 2018 میلادی رئیس جمهور برزیل خواهد بود.

تمر پس از ادای سوگند تاکید کرد: اکنون وقت آن است که کشور را متحد کنیم. وی قول داده است تا اقتصاد برزیل را از بحران و رکود شدید نجات دهد.

وی افزود: برزیل باید ثبات سیاسی را برای سرمایه گذاران خارجی تضمین کند.

روسف روز دوشنبه اتهامات مطرح شده علیه خود را «بهانه‌ای برای کودتا علیه قانون اساسی» عنوان و تصریح کرد: «من جنایتی مرتکب نشده‌ام.»

303300

کد خبر: 674282

وب گردی

وب گردی