آغاز جشنواره فیلم ونیز با موسیقی و تاکید بر امنیت شرکت کنندگان

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم «لا لا لند» شروعی موزیکال را تجربه کرد و با وجود اقدامات شدید امنیتی و توجه به زلزله‌ای که اخیرا به وقوع پیوست، کلید خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، در حالی که دیشب شماری از مشهورترین چهره‌های سینمای جهان روی فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز رفتند، نمایش فیلم «لالا لند» با بازی رایان گاسلینگ و اما استون به کارگردانی دامین شازل، شروعی تاثیرگذار را رقم زد.

این فیلم در حالی به عنوان افتتاحیه یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های جهان به نمایش در آمد که با نمایش صبح آن برای مطبوعاتی‌ها، توجه زیادی را به خود جلب کرده بود و نخستین نقدهای آن حضور با اقتدار فیلم در رقابت‌های سینمایی بعدی را قطعی می‌کرد.

دمین شازل که با فیلم قبلی‌اش «ضربه شلاق» توجه زیادی را جلب کرده بود در این فیلم رمانتیک موزیکال اما استون را در نقش بازیگری تاثیرگذار و رایان گاسلینگ را در نقش یک نوازنده جز تصویر کرده است.

این فیلم کمدی موزیکال که با سکانسی پر از موسیقی در یکی از بزرگراه‌های لس آنجلس آغاز می شود، از همین حالا اما استون را به لیبل لوکسی برای ایتالیایی‌ها بدل کرده است.

در مراسم افتتاحیه جرزی اسکولیموسکی کارگردان نماینده موج نوی سینمای لهستان شیر طلایش را که برای یک عمر دستاورد هنری به وی اهدا شد به شهر آماتریس اهدا کرد که در زلزله هفته پیش با خاک یکسان شد.

در عین حال آلبرتو باربرا رییس جشنواره ونیز نیز یاد درگذشتگان این زلزله را گرامی داشت.

ستاره فرش قرمز دیشب اما استون بود که با صدای موسیقی فیلم «لالالند» ‌روی فرش قرمز رفت. این فیلم قرار است دوم دسامبر راهی پرده‌های نقره‌ای جهان شود.

این در حالی بود که استون ساعاتی پیش از شروع فروش قرمز با نمایش فیلم برای مطبوعاتی‌ها فیلم را مبرا از هر نوع غرغر و عیب‌جویی خوانده بود. او درباره این فیلم که آن را بسیار انسانی خواند، گفت: امیدوارم جوان‌ها با تماشای این فیلم به یک نتیجه برسند؛ سخت کار کنند تا به رویاهایشان دست یابند.

شازل ۳۱ ساله که در نشست مطبوعاتی فیلم حضور داشت ساعاتی بعد با بازیگر فیلمش روی فرش قرمز رفت، اما رایان گاسلینگ دیگر بازیگر اصلی فیلم که برای ساخت ادامه فیلم «بلید رانر» در مجارستان است، غایب دیشب بود.

شازل گفت فیلمش شاید همه کلیشه‌های مرتبط با لس‌آنجلس را تکرار کرده باشد، کلیشه‌هایی مثل ترافیک و فرهنگ سلبریتی ها و غیره، اما در عین حال از آنچه در این شهر خیلی شاعرانه می بیند و مردمی با رویاهای غیرواقعی را گرد هم آورده نیز سخن می‌گوید. او گفت موفقیت «ضربه شلاق» که آن هم درباره یک درامر جز بود و ۵ نامزدی اسکار گرفت و ۳ جایزه برد، به او کمک کرد تا فیلم جدیدش را بسازد و همانطور که رویاهای خودش محقق شد، نشان دهد رویاها می‌توانند واقعی شوند.

سم مندس کارگردان مشهور بریتانیایی که برای ساخت فیلم‌های جیمزباند «اسکای فال» و «اسپکتر» شهرتی جهانی یافته و ریاست امسال گروه داوری را برعهده دارد گفت همه فیلم‌ها را با همه دانشی که از سینما دارد پیگیری می‌کند و از پیش هیچ نقدی نسبت به آنها ندارد. وی گفت: فقط وقتی آنها را ببینم نسبت به آنها نظر می دهم.

شرکت کنندگان در جشن سینمایی امسال ونیز با یک خبر غافلگیرکننده هم روبه رو شدند و آن فضایی مکعبی شکل قرمزی با گنجایش ۴۵۰ نفر بود که برای آغاز جشن تعیین شده بود.

در عین حال جاده ویژه‌ای نیز در مسیر زیبای ساحلی به سمت لیدو مهیا شده که از هر نوع خطر وقوع حمله‌ای چون حمله ماه پیش نیس فرانسه جلوگیری کند. حضور قوی پلیس و پرسنل نظامی و نیز فلزیاب‌های قوی در همه مسیر به چشم می‌خورد.

پائولا باراتا رییس دوسالانه ونیز که از سازماندگاهندگان جشنواره فیلم ونیز است در کنفرانس افتتاحیه جشنواره تاکید کرد: ما درجه حفاظت امنیتی را بالا برده‌ایم تا به بهترین نحو از این رویداد سینمایی حفاظت کنیم. این اقدامات ممکن است کمی ایجاد ناراحتی کند، اما هدف تضمین حداکثر امنیت شرکت کنندگان و حاضران است.

این همه در حالی است که طبق آنچه از پیش تعیین شده بود، برای همدردی با زلزله ایتالیا، شام پس از مراسم افتتاحیه به رسم هر سال در کنار ساحل برگزار نشد.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز تا ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به کار خود ادامه می دهد.

منبع:مهر

502502

کد خبر: 674341

وب گردی

وب گردی