قرائت پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش معاونان آموزشی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی

پیام دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همایش معاونان آموزشی واحدها و مراکز دانشگاهی کشور، توسط دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، در این همایش قرائت شد.

به گزارش ایسکانیوز، در متن پیام آمده است:

درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و روح ملکوتی امام راحل (ره) و با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمدتقی جوادالائمه (ع) و آرزوی سلامت و طول عمر بابرکت برای مقام معظم رهبری و تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. در ابتدا لازم می‌دانم از همه شما عزیزان و همکارانتان که علیرغم تمام تنگناها در دوران‌های مختلف از عمر بابرکت دانشگاه آزاد اسلامی، با سختکوشی و انجام وظیفه تلاش کرده اید دانشگاه آزاد اسلامی به این سطح از توسعه و کیفیت دست پیدا کند، تقدیر و تشکر نمایم.

همکاران ارجمند

با توجه به ماموریت و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان آموزشی از اثرگذارترین و مهمترین مدیران دانشگاه محسوب می‌شوند چرا که با دانشجویان، اعضای هیات علمی و خانواده‌های محترم آنان و همچنین دستگاه‌های اجرایی در تعامل مستمر و مداوم قرار دارند و با توجه به اینکه دانشجو محور اساسی و مبنای توسعه علمی است، شما عزیزان در تأمین این هدف نقشی اساسی و راهبردی دارید، از همین رو تاکید بر قانون‌گرایی، حفظ شأن و جایگاه دانشگاه و تلاش برای به‌روز بودن شیوه‌های آموزش می‌بایست مدنظر مسئولان امر قرار گیرد.

بی تردید عملکرد همه ما به عنوان مدیران دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه، باید به گونه‌ای باشد که دانشجو محیط دانشگاه را محیطی امن برای رشد و تعالی علمی، اخلاقی و اجتماعی خود بداند و با زیستن در محیط دانشگاه برای زندگی در عرصه اجتماعی و قبول مسئولیت‌های خطیر و تعهد به جامعه خود آماده شود.

توجه به اسناد بالادستی مرتبط خصوصاً سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فناوری و آمایش سرزمینی و همچنین سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر و مواردی چون جذب هیات علمی متخصص موردنیاز بخصوص برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شناسایی دقیق نیازهای جامعه بخصوص با بخش‌های مرتبط با صنعت، تعریف رشته‌های تحصیلی جدید و بازتعریف رشته‌های موجود متناسب با نیاز کشور، تدوین سرفصل رشته‌های جدید و به روز شده و البته کارآمد، تقویت نظارت اثربخش بر عملکرد گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی، با در نظر گرفتن بیشترین تفویض اختیار به استان‌ها، همچنین تعامل مطلوب و سازنده با مدیران سازمان مرکزی می‌بایست بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

در اینجا لازم می‌دانم به موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اجرایی شدن سامانه ساها، طرح شفا و آزاد اکسپو اشاره ای داشته باشم که گویای توانمندی و اعتماد به قدرت درون زای دانشگاه است؛ امیدوارم این تجربه ارزشمند مقدمه ای برای توسعه دانشگاه، تولید ثروت ملی و خدمت به کشور باشد.

در پایان از تلاش‌ها و هدایت عالمانه حضرت آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی در تثبیت و توسعه این شجره طیبه تشکر و قدردانی داشته باشم و بی‌تردید حمایت‌های خالصانه ایشان برای توسعه علمی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امیدوارم همه دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر خدمت به مردم و کشورش عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نداشته باشند.

اینجانب اطمینان دارم با عنایات ویژه حضرت حق و در زیر لوای حضرت ثامن الحجج (ع) و تلاش همکاران عزیز در حوزه آموزش واحدهای دانشگاهی، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، مزین به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است بیش از پیش شاهد ارتقای سطح کیفی آموزش و دستیابی به استانداردهای آموزش عالی و رسیدن به انضباط آموزشی در سال تحصیلی 96-95 خواهیم بود.

در پایان از تلاش ارزشمند همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این همایش به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد که میزبانی این رخداد مهم را متقبل شده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

20101

کد خبر: 674371

وب گردی

وب گردی