زاکانی:فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی شناسد، گفت: «آرزوی اشرافی گری» یک معضل خطرناک برای جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علیرضا زاکانی در سلسله جلسات محاکمه مردمی در اعتراض به فیش‌های نجومی در مسجد صنعتگران مشهد با بیان این‌که فلسفه انقلاب اسلامی عدالت بوده و هست، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب بارها اشاره‌کرده‌اند، ایران اسلامی چندین برابر ظرفیت خود دارای امکانات و توانایی است اما چرا این امکانات در خدمت آبادانی مادی و معنوی مردم قرار نمی‌گیرد؟

وی ادامه داد: دلیل آن، ریشه دواندن یک فکر غلط، روحیه‌ای نامبارک و غیر اسلامی به اسم «فرهنگ اشرافی گری» و «غارت بیت‌المال» است، این فرهنگ راه را به سمتی برده که دستیابی به حداقل‌های زندگی را برای برخی ناممکن ساخته است.

زاکانی با تأکید بر این‌که فساد نه اصولگرا می‌شناسد و نه اصلاح‌طلب، تصریح کرد: این فرهنگ آفت‌های متعددی دارد، اولین آفت آن، حرکت در مسیر پیوند بین قدرت و ثروت است، قدرت را طعمه‌ای برای ثروت‌اندوزی می‌دانند به همین دلیل، وقتی فیش‌های نجومی را می‌بینید، دیدن آن برای جمع بسیاری از مردم سخت است اما برای بخشی جزئی از جامعه که دارای این فرهنگ هستند علاوه بر این‌که مذموم نیست، بر سر مردم منت هم می‌گذارند که جامعه را اداره می‌کنند.

وی با بیان این‌که حتی یک مدیر فاسد باعث فساد دیگر مدیران می‌شود، عنوان کرد: وجود یک مدیر زیاده‌خواه نیز زیاد است، جامعه ما مسئول زیاده‌خواه و کسی که در آن فکر اشرافی گری نهادینه‌شده، نمی‌خواهند.

زاکانی افزود: هیچ‌یک از دستگاه‌ها برخورد درستی با موضوع فیش‌های نجومی نداشتند، نه دستگاه اجرایی که بستر ایجاد این سوءاستفاده بود و نه دستگاه قضایی که وظیفه برخورد با این تخلفات را داشت، متأسفانه امروز درگیر سرطان تبعیض و اشرافی گری هستیم و برخورد شایسته‌ای که مدنظر رهبری بود به‌هیچ‌عنوان صورت نگرفت.

دبیر کل جمعیت رهپویان، «آرزوی اشرافی گری» را یک معضل و خطر برای جامعه دانست و گفت: بدتر از اشرافی گری، عناصری هستند که در جامعه آرزوی قارون بودن و اشرافی گری داشتند.

204

204

کد خبر: 674375

وب گردی

وب گردی