حجه الاسلام و المسلمین دکتر عباسی فرد در نهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز: نحوه عملکرد هیأت امنای استان البرز قابل تقدیر است

نهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور آیت الله دکتر کازرونی نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، مهندس طهایی استاندار البرز ، حجه الاسلام دکتر عباسی فرد نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان البرز ،دکتر مهدی محقق استاد برجسته و چهره ماندگار کشور ، دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم نماینده وزارت علوم، ، حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای روحی فرستاده نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و دبیرهیأت امنای استان ، دکتر جواد یعقوبی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و دیگر اعضا برگزار شد.

به گزارش علی بختیار خبرنگار ایسکانیوز ، نهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور آیت الله دکتر کازرونی نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، مهندس طهایی استاندار البرز ، حجه الاسلام دکتر عباسی فرد نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان البرز ،دکتر مهدی محقق استاد برجسته و چهره ماندگار کشور ، دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم نماینده وزارت علوم، ، حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای روحی فرستاده نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و دبیرهیأت امنای استان ، دکتر جواد یعقوبی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و دیگر اعضا برگزار شد.

دکتر بهروز میرزا دبیر هیأت امنای استان البرز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود واحد کرج و واحدهای دانشگاهی در استان البرز به بیان وضعیت اسناد املاک و مستغلات واحدهای استان البرز، مراحل تاسیس ساختمان طرح شفا و طرح های تولیدی تجاری شده پرداخت.

وی در ادامه ضمن بررسی نحوه جذب کمک های مردمی در واحد کرج گفت: در بخش جذب مشارکت و کمک‌های مردمی به واحد کرج از ابتدای سال 95 تا کنون بیش از 350 میلیون تومان در قالب طرح های همکاری با ادرات و ارگان های دیگر از جمله شهرداری محقق شده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال این رقم به 700 میلیون تومان برسد.وی افزود : با توجه به راه اندازی آزمایشگاههای همکار در بخش کنترل مواد غذایی ، آنالیز فراورده های نفتی و سوختی ، در آمدهای غیر شهریه افزایش خواهد یافت.

دکتر عباسی فرد نیز با اعلام رضایت دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی از نظم و انضباط و انجام مقررات در استان البرز، از اهتمام این هیأت به امور دانشگاه تقدیر کرد و اظهار داشت: از نظر جناب آقای دکتر میرزاده و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی نحوه عملکرد هیأت امنای استان البرز قابل قبول و شایسته تقدیر است.

آیت الله کازرونی با بیان حدیثی از حضرت امام صادق(ع) گفت :همه کسانی که می خواهند در جامعه اسلامی کار کنند باید خود را به سلاح بصیرت تجهیز کنند و بصیرت مولود همین دانشگاهها و حوزه های علمیه است. وی دقت نظر مسئولین در اندیشه ها و دستاوردهای مراکز علمی را لازمه پیشرفت دانست و ادامه داد : گاهی با خود می اندیشم که چرا پس از سالها که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است هنوز نتوانسته ایم در مقوله فرهنگ اسلامی به نقطه مطلوب برسیم ؟ وی در مقام پاسخ گفت : دلیلش این است که به مقوله فرهنگ نگاه عالمانه نداریم .

دکتر عباسعلی زالی دیگر عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: تحول در دانشگاه نتیجه اش تحول در جامعه است و خاطرنشان کرد: اگر چه توسعه دانشگاه های ما پس از انقلاب به صورت چشمگیری بوده است ولی این توسعه اغلب به صورت عام چه در دانشگاه آزاد اسلامی چه در دانشگاه های دولتی فیزیکی بوده و در بخش هایی مانند تبدیل علم به عمل هنوز کاستی‌های زیادی وجود دارد. وی تاکید کرد: تاثیرات این امر در صنعت و اقتصاد کشور نیز به چشم می خورد چرا که اقتصادی رقابتی است که بر پایه علم باشد.

دکتر زالی افزود : سیستم با ثبات در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی مشخصه ای است که می تواند نکته مثبتی در جهت‌گیری درست ، به ثمر رسیدن نهال علم و دانش ، و فراهم شدن بستر حضور علم نافع در کشور را پدید آورد.
وی با تاکید بر اینکه استان البرز استان فناوری است گفت: واحدهای دانشگاهی استان البرز ظرفیت های بسیار خوبی برای تحول جامعه و پیوند علم با عمل دارد.

دکتر مهدی محقق نیز تاکید کرد: عدم توجه به دانشگاه ها و دستاوردهای علمی آن سبب مصادره علوم کشورمان توسط دیگر کشورها شده است. وی فلسفه اسلامی را علمی برشمرد که زادگاهش ایران بوده و کشورهای دیگر اکنون در حال مصادره آن به نام و نفع خود هستند. در دیگر کشورها نیز دانشگاه ها فقط برای کسب مدرک و کسب علم محض نیستند بلکه به دنبال راه یابی علم به جامعه هستند.

این چهره ماندگار کشور تاکید کرد: فضای علمی بایستی بر دانشگاه مسلط باشد و نه فضای مدرک گرایی و مادی گرایی. وی افزود : یکی از سنتهای ارزشمند کشور ما این بوده که شاگرد می بایست باسواد تر از استادش شود. ایشان با نقل قولی از قطب الدین شیرازی در شرح کتاب قانون ابن سینا گفت : زیانبار ترین چیزی که در مدارس به شاگردان گفته می شود این است که ، تو هر چقدر تلاش کنی به پای مثلا آیت الله بروجردی (ره) نمی رسی !

دکتر محقق تصریح کرد: عشق به درس و علم می بایست در دانشجویان زنده شود . وی ادامه داد: زمانی می توان افتخار کرد که علمی مختص به جامعه خود تولید کنیم و دنبال روی محض علوم سایر کشورها نباشیم.

این استاد برجسته و چهره ماندگار کشور در پایان سخنش گفت : آن مشکلاتی که در دانشگاههای دولتی وجود دارد در دانشگاه آزاد اسلامی نیست . دانشگاه آزاد در طول سالها تلاش و کسب اعتبار خود توانسته انسانهای عالم ، با سواد و با تجربه را جذب کند ؛ بنا بر این توقع ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی در رسیدن به آنچه عرض کردیم جلو تر از دانشگاههای دولتی باشد و این امر با تشویق و ترغیب دانشجویان به علم آموزی و پژوهش محقق می گردد.

مهندس سیدحمید طهایی استاندار البرز نیز ضمن تبریک هفته دولت ، به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات استانداری در هفته دولت پرداخت.

در ادامه این جلسه دکتر احدی رئیس هیات نظارت بر مصوبات هیات امنا گزارش مصوبات جلسه قبل را ارائه کرد. از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه می توان به بررسی تغییرات در ضلع شرقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ساماندهی مراکز آموزشی استانی در واحدها، انتخاب اعضای جدید کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنای استان البرز، بررسی وضعیت مالکیت اراضی واحدها و مراکز، بررسی پیشرفت طرح‌های ساها و شفا، بررسی پیشرفت‌های طرح های اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری های غیردانش بنیان و نیز بررسی عملکرد بودجه 94 در این استان اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه دکتر عباسعلی زالی، دکتر شهربانو عریان، دکتر سید شاپور رضا شجاعی، حجت الاسلام مسعود مرادی به عنوان اعضای هیات امنای استان البرز حضور داشتند.

کد خبر: 674383

وب گردی

وب گردی