معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در 4 گوشه کشور/تصاویر

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در جریان امور آموزشی، فرهنگی و دانشجویی و پایش امور استان های دانشگاه در حوزه کاری خود قرار گرفتندتا در جریان آمادگی هر چه بیشتر واحد ها برای شروع سال تحصیلی باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی در هفته اول شهریور مراسم اختتاحیه نخستین همایش کانون‌های خانه و دانشگاه در واحد نجف‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگ انقلاب اسلامی به ویژه شهید رجایی و شهید باهنر در هفته دولت، آنان را شهیدان تعلیم و تربیت خواند و اظهار کرد: خدا را شاکریم که یکی دیگر از طرح‌های ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاداسلامی در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد: موضوع کانون‌های خانه و دانشگاه در زمره طرح‌های ماندگاری است که از مهر 92 و همزمان با حضور دکتر میرزاده و تیم مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه تا به امروز روند مطلوبی را طی کرده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سرعت چشم‌گیر توسعه علم و تکنولوژی در دنیا، افزود: در 50 یا 100 سال گذشته نمی‌شد باور کرد که جامعه به این میزان از رشد علمی برسد. حالا هم نمی‌دانیم که در 100 یا 200 سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. با این وجود با درنظر گرفتن میزان تحول و سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیا می‌توان گفت به‌طور کلی انسان عوض خواهد شد، کما اینکه انسان امروز حتی با انسان 10 سال پیش قابل مقایسه نیست.

دومین جلسه روسای شورای تخصصی امور آموزشی استان ها در واحد مشهد

دومین جلسه روسای شورای تخصصی امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان ها با حضور دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد برگزار شد.

دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید جلسات تخصصی امور آموزشی استان ها از این پس به صورت ماهانه در یک استان برگزار شده و به مسائل و مشکلات آموزشی واحدها رسیدگی می شود.

دکتر حسین زاده لطفی با اشاره به اتمام ممیزی رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اقدام با هدف ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه آزاداسلامی صورت گرفت.

دکتر واشقانی فراهانی در واحد کرمانشاه

نشست مشترک شورای تخصصی پژوهش و فناوری استانهای غرب کشور به ریاست دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست تخصصی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه عملیاتی پژوهشی واحدها و مراکز، برنامه ای است برای پیش بینی میزان هزینه یک عملیات پژوهشی و انجام آن فعالیت، طبق آن پیش بینی صورت گرفته و نمی توان اعتبار پیش بینی شده را در جایی دیگر هزینه کرد. انتظار ما این است در سال 1395 برای هر نوع فعالیت پیش بینی شده اعتبار مربوطه نیز لحاظ شود.

رئیس سازمان سما در چالوس

گردهمایی دو روزه معاونان دانشگاه و روسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما برگزار شد.

دکتر زرهانی با اشاره به برنامه پنج ساله سازمان سما گفت:«این برنامه به تصویب شورای سازمان و شورای دانشگاه آزاد اسلامی نیز رسیده است و سیاست ها، برنامه ها، اهداف کمی و کیفی آن در یک حرکت مشترک محقق خواهد شد و واحدها می بایست بر اساس آن برنامه های خود را طرح ریزی نمایند.»

وی با اشاره به پیام صادره از سوی دکتر میرزاده در رابطه با اهمیت امور پژوهشی در مدارس و آموزشکده های سما گفت:«تحقیق و پژوهش از مهم ترین برنامه های سماست و از آنجا که نظام آموزشی ما نظام حافظه محور است؛ برای یافتن راه حل این معضل و اهل تفکر نمودن دانش آموزان و دانشجویان از صاحب نظران، متخصصان و صاحبان خرد و اندیشه استفاده نمایید.»

دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور دکتر احسانی

دکتر مرتضی احسانی در دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از وجود برخی مشکلات در این استان و توجه ویژه به آنها نظیر وجود نیروهای مازاد با وجود کاهش دانشجو خبر داد.

وی پیشنهاد داد که برای رفع این مشکلات از وام کم بهره و فروش املاک مازاد برای بازخرید نیروهای مازاد با تصویب هیأت امنا استفاده شود.

احسانی بر جدی بودن مساله طلب واحدها در استان بویژه واحدهای زیان‌ده تاکید کرد و با توجه به میزان طلب 18 میلیاردی از بنیاد شهید، خواستار پیگیری و پیشنهاد جایگزینی ساختمان‌های دارای سند بنیاد به جای طلب دانشگاه برای حل این مشکل شد.

افتتاح ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور محسن هاشمی

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی پیش از شروع جلسه هیات امنا، از خوابگاه سمیه (دختران) واحد بوشهر بازدید کرد. ساختمان اداری این استان (دبیرخانه هیات امنای استان بوشهر) نیز توسط وی افتتاح شد. این ساختمان دارای 1800 مترمربع زیربنا و 6 طبقه بوده که شامل اتاق های کارمندی، فضای آموزشی و استراحتگاه است.

افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر با حضور محسن هاشمی و علی عسکری

همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و در عصر دولت تدبیر و امید مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با حضور مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی و دکتر علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان شاهین شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه شاهین شهر، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد، پروژهای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر از قبیل مجموعه ورزشی و زمین چمن مصنوعی، خانه نجوم، سالن آمفی تئاتر، انتشارات، رستوران آزاد، کافی شاپ و... افتتاح شد.

همچنین در این مراسم کلنگ شهرک علمی و فناوری، صنفی خدماتی (طرح شفا) نیز به زمینزده شد.

20101

کد خبر: 674430

وب گردی

وب گردی