کیسینجر و شولتز حاضر به تایید کلینتون و ترامپ نشدند

دو شخصیت برجسته سیاست خارجی آمریکا حاضر به حمایت از هیچ یک از نامزدهای حزب دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نشدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از لس‌آنجلس تایمز، هنری کیسینجر و جرج شولتز از مقامات کهنه‌کار و باسابقه حزب جمهوریخواه آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کردند که از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و یا هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال حمایت نخواهند کرد.

به گزارش تسنیم، این دو مقام کهنه‌کار دراین باره اعلام کردند: ما هیچ‌گونه حمایتی در انتخابات فعلی ریاست‌جمهوری انجام نمی‌دهیم. ما خود را وقف ترویج سیاست خارجی هردوحزب کرده و تمام تلاش خود را درحال حاضر و بعد از انتخابات به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

تعداد زیادی از مقامات و کارشناسان حزب جمهوریخواه به انتقاد از ترامپ پرداخته و برخلاف دوره‌های گذشته از نامزد حزب رقیب، هیلاری کلینتون حمایت کرده‌اند. همین انتقادات حدس و گمان درباره موضعی مشابه از سوی کیسینجر و شولتز را افزایش داده بود.

حتی شولتز در مصاحبه ماه آگوست خود و در پاسخ به سوالی درباره نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داده بود: "خدا به فریادمان برسد."

303300

کد خبر: 674711

وب گردی

وب گردی