مراسم رونمایی کتاب «دال دوست داشتن» برگزار شد

نویسنده«دال دوست داشتن» در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: نوشتن از عشق مهم‌ترین ابزار برای مبارزه با سر تیتر خبرهای دنیا ؛یعنی جنگ است.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌ عمومی انتشارات ویدا،مراسم رونمایی از کتاب «دال دوست داشتن» نوشته حسین وحدانی عصر روز جمعه دوازدهم شهریورماه برگزار شد. «دال دوست داشتن» - مجموعه ای از یادداشت های چندسال اخیر این نویسنده- پیش از این در دنیای مجازی به انتشار رسیده است.

وحدانی که موضوع اصلی این کتاب را زندگی و عشق خواند به توضیح شیوه نگرش مولف در این اثر پرداخت. این نویسنده و روزنامه نگار گفت: «اگرچه پرداختن به عشق، نفرت، دوست داشتن واحترام ممکن است در دنیای امروز به نوعی سانتی مانتالیسم تلقی شود؛ یا اینطور تصور کنیم که در دنیای امروز جایی برای خوش‌بینی یا امید وجود ندارد و مولفین نیز باید از این موضوع فاصله بگیرند اما باید قبول کرد که دوست‌داشتن مهم‌ترین دغدغه ی بشر است و عشق تنها عامل نجات دهنده ما.»

او سخنان خود را این‌چنین ادامه داد: «در دنیای امروز که کشت و کشتار و جنگ مهم ‌ترین سرخط خبرهاست، آنچه گم شده است عشق است.»

وحدانی با توضیح اینکه چرا آثار پیش از این خوانده شده خود را منتشر کرده است به کاربردهای دنیای مجازی و تفاوت های آن با دنیای واقعی اشاره کرد. او در بخشی از این سخنان گفت: «انتخاب و گزینش والقای یک تصویر به مخاطبان مهم‌ترین دستاورد فضای مجازی است. با این‌ حال نوشتن فرآیندی است که در آن نویسنده بهترین کلمات و موثرترین آنها را انتخاب می کند. هنگامی که از احترام، دوست داشتن و عشق صحبت کردم – که خواست همگی است؛ ‌حتی اگر به آن عمل نکنندـ بازخوردهایی دریافت کردم که نشان می‌داد پرداختن به این موضوعات در فضایی غیر از دنیای مجازی نیز با بازخوردهای مثبتی روبرو خواهد شد. با آنکه گمان نمی‌کردم این یادداشت‌ها در قالب رسانه ی کاغذی مورد توجه قرار بگیرند اما بالاخره نظرات و ایده های خوانندگان در دنیای مجازی سبب شد تا اقدام به گردآوری این آثار بکنم. اگرچه تصور می کنم این اتفاق مزیت دیگری نیز دارد و آن حفظ حقوق مادی آثارم است.»

نویسنده کتاب دال دوست داشتن، یکی از آسیب های خلق اثر در فضای مجازی را کپی برداری ها و الگوبرداری های پی در پی دانست و در ادامه به چند نمونه از این دست پرداخت.

در انتهای این مراسم با موافقت مهمانان بخش هایی از کتاب «دال دوست داشتن» خوانده شد و مخاطبان به بحث و تبادل نظر درباره این ‌آثار و موضوعات آن پرداختند.

بدیهی است که «دال دوست داشتن» چند روایت از عشق و زندگی است که به تازگی توسط انتشارات ویدا راهی بازار نشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حالا من اینجور خیال می کنم که آدم باید یکی – و فقط یکی- را داشته باشد توی زندگی اش، که جلوش کم بیاورد. یکی که مشت اش را ببرد جلو، پیشش وا کند. که سری که بر سر گردون به فخر می ساید را بیاورد، با خیال راحت بگذارد بر آستانش. نه به ذلت و خاکساری، که به مهر و فروتنی.

این کتاب در ۱۳۰ صفحه و با قیمت ده‌هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

508502

کد خبر: 674764

وب گردی

وب گردی